جذاب‌ترین تفریحات در جزیره زیبای قشم (24 مورد)

مرکز خرید قشم
آشنایی با 12 مرکز خرید در قشم و درگهان
آگوست 29, 2018
آداب و رسوم مردم جزیره قشم
آداب و رسوم مردم جزیره قشم
سپتامبر 3, 2018

اگر قصد سفر به جزیره زیبای قشم و قشم گردی داشته باشید، مطمئن باشید که به طیف وسیعی از تفریحات پر بازدید قشم دسترسی خواهید داشت. علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی-گردشگری و خرید از بازارهای سنتی و مدرن می‌توانید در این جزیره زیبا به تفریحات مختلف بپردازید و از امکانات تفریحی دریایی، پارک‌ها، رستوران‌های سنتی، غذاهای محلی، جنگ‌های شبانه و کنسرت‌های در حال برگزاری به‌خصوص در ایام جشنواره تابستانی قشم لذت ببرید.
اما شاید بد نباشد برای شروع این سفر ابتدا بدانید چگونه می‌توانید خود را به این جزیره زیبا برسانید و برای تفریح در آنجا چه امکاناتی در اختیار شما قرار دارد. پس ما سعی می‌کنیم در این خصوص اطلاعاتی به شرح زیر در اختیار شما قرار دهیم:

  • انتخاب راه و چگونگی سفر به قشم
  • آشنایی با پارک‌ها، سواحل و تفریحات دریایی قشم
  • سفرهای دریایی به سایر جزایر اطراف قشم
  • رستوران‌های سنتی و غذاهای محلی
  • دیدنیهای قشم
  • جشنواره تابستانی قشم
  • آب وهوای قشم
  • مراکز خرید و بازارهای قشم
  • مراکز درمانی قشم

مسیرهای ورود به جزیره قشم (انتخاب راه و چگونگی سفر به قشم)

سفر به قشم در هر فصلی از سال به‌صورت هوایی، ریلی-دریایی و زمینی-دریایی امکان‌پذیر است :

سفر هوایی

ارتباط هوایی جزیره، با بسیاری از شهرهای مهم ایران و دبی در امارات متحده عربی برقرار است و شرکت‌های مختلف این پروازها را از شهرهای مختلف ایران انجام می‌دهند. سفر هوایی از راحت‌ترین مسیرهای ورود به جزیره قشم است. پس از رسیدن به فرودگاه جزیره قشم می‌توانید به‌وسیله سرویس‌های ارائه‌شده توسط تورها و هتل‌ها و یا به‌وسیله تاکسی به محل اقامت خود در شهر برسید. فاصله هوایی تهران تا قشم یک ساعت و 50 دقیقه است.

سفر ریلی-دریایی

یکی دیگر از مسیرهای ورود به جزیره قشم قطار است. اگر انتخاب شما سفر با قطار باشد می‌توانید از طریق راه‌آهن بندرعباس به جزیره قشم سفر کنید. بلیت این مسیر ریلی در اکثر شهرهای مهم ایران توسط آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود. پس از رسیدن به راه‌آهن بندرعباس،می‌توانید با رفتن به اسکله و یک سفر کوتاه نیم‌ساعته در دریا به وسیله‌ی اتوبوس‌های دریایی و یا شناورهای تندرو خود را به قشم برسانید. در این مسیر می‌توانید از تماشای مناظر زیبای دریا، کشتی‌ها و لنج های پهلوگرفته در اسکله و انواع پرندگان دریایی لذت ببرید.

مسیرهای ورود به جزیره قشم

سفر زمینی-دریایی

اگر اهل مسافرت زمینی هستید دو انتخاب دارید؛ سفر با اتوبوس و یا خودروی شخصی. به هر صورت با استفاده از یکی از این وسایل نقلیه، جاده‌ای را که از استان‌های قم-اصفهان و یزد می‌گذرد دنبال کنید و به بندرعباس برسید. پس از رسیدن به بندرعباس به بندر پهل رفته و خودرو خود را برای رفتن به آن‌طرف دریا و به سمت جزیره قشم سوار لندی گراف دریایی کنید. در این مسیر حدود ۲۰ دقیقه‌ای می‌توانید از ماومترشین پیاده شده و از مناظر بی‌بدیل دریا لذت ببرید. یکی از بهترین مسیرهای ورود به جزیره قشم، راه زمینی – دریایی است. فاصله تهران تا قشم زمینی 1400 کلیومتر است. اگر قصد سفر ارزان به قشم دارید سفر زمینی دریایی یکی از بهترین انتخاب هاست.

چگونه از بندرعباس به قشم برویم

  • راه هوایی: که از مبدا بلیط سفر به قشم را بگیرید و مستقیم به قشم برسید
  • راه دریایی: که از اسکله شهید حقانی بندرعباس شناورهای قشم را سوار می شوید. فاصله بندرعباس تا قشم  است.این شناورها پس از 50 دقیقه شما را به اسکله شهید ذاکری قشم می رسانند.
  • ماشین شخصی: اگر سفر به قشم با ماشین شخصی را انتخاب کرده اید، باید از طریق بندر پل و با سوار شدن به لندیکرافت خود را به قشم برسانید. هزینه بردن ماشین به قشم در سال 97، پنجاه هزار تومان بود.

چگونه از کیش به قشم برویم

یکی از مسیرهای ورود به جزیره قشم از طریق جزیره کیش می باشد. کشتی سانی یکی از کشتی های تفریحی است که جهت سفر به قشم از جزیره کیش می باشد. این کشتی در حال حاضر فعالیتی ندارد.

فاصله قشم تا درگهان

فاصله درگهان تا قشم 20 دقیقه است.

پارک های قشم

آشنایی با پارک‌ها، سواحل و تفریحات دریایی قشم

پارک زیتون

یکی از مناطقی که آبی دریا و سرسبزی گونه‌های مختلف گیاهی منطقه جنوب را دارد، پارک زیتون است. این پارک جزء بهترین پارک‌های جزیره محسوب می‌شود و با طراحی منظم و ایجاد آلاچیق‌هایی در هر گوشه و کنار امکان پیک‌نیک را در اختیار اهالی جزیره و گردشگران عزیز قرار می‌دهد. این پارک ساحلی فضاهای همچون زمین ویژه اسکیت، دوچرخه‌سواری، زمین فوتبال و زمین‌بازی کودکان دارد. از دیگر مزایای این پارک نزدیکی آن به مجتمع تجاری-تفریحی سیتی سنتر است. در پارک ساحلی زیتون می‌توانید در قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های ساحلی در کنار موسیقی زنده ساعات لذت بخشی را سپری کنید.

 

پارک زیتون قشم

مجتمع تفریحی ساحل طلایی

این مجتمع در ساحل جنوب شرقی جزیره قرارگرفته است و فاصله حدود ۱۰ دقیقه‌ای با مرکز شهر دارد. این مکان محل امن و آرامش بخشی برای شنا و آفتاب گرفتن هست. همچنین وجود تعداد زیادی آلاچیق در کنار ساحل، فضایی اختصاصی را به وجود می‌آورد که می‌توان در کنار پیک‌نیک و شنا از انواع تفریحات دریایی ارائه‌شده در این مکان لذت برد. در وسط این مجموعه یک رستوران شیشه‌ای دوطبقه نیز وجود دارد که انواع غذاهای سنتی و محلی در آن ارائه می‌شود.

  پیش‌بینی آب و هوای قشم در۳۰روز آینده+بهترین زمان برای سفربه قشم

تفریحات دریایی قشم

برای استفاده کردن از تفریحات دریایی قشم، بسته به محلی که در آن اقامت گزیده‌اید با ماشین و یا پیاده خود را به ساحل و مرکز تفریحات دریایی قشم برسانید.
غواصی در اعماق آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و بازدید از زیبایی‌ها و دنیای رنگارنگ و متنوع ماهی‌ها و مرجان‌ها بدون شک می‌تواند یکی از تجربه‌های استثنایی در سفر به قشم باشد. دیدن کشتی‌های شکسته اطراف جزیره و همچنین شنا و غواصی و مشاهده این زیبایی‌های بی‌بدیل هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به این منطقه جذب کند.

 پاراسل، شاتل، جت اسکی، بنانا از تفریحات هیجان انگیزی است که میتوانید در جزیره قشم تجربه کنید.

از دیگر تفریحاتی که در کنار دریا ارائه می‌شود پرواز با پاراگلایدر است. برای پرواز بر فراز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دیدن مناظر بی‌نظیر جاذبه‌ها و جنگل دریایی حرا (HARRA) می‌توانید به سایت پروازی جزایر ناز یا سایت سافاری در جزیره هنگام بروید.

 

تفریحات دریایی قشم

مدرسه غواصی قشم در پارک زیتون، باشگاه تفریحات دلفین آبی و غواصی پرشیا در روستای هنگام امکان غواصی تفریحی و حرفه‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. در بخش تفریحی، علاقه‌مندان بعد از آموزش ۲۰ دقیقه‌ای و بسته به میزان توانایی می‌توانند در عمق ۵ متری غواصی کنند و از نزدیک شاهد ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های متنوع باشند. اما کسانی که قصد دارند غواصی را در سطح حرفه‌ای دنبال کنند، پس از طی سه تا پنج روز شرکت در کلاس‌های آموزشی مراحل مختلف آن می‌توانند تا عمق ۱۸ متری رفته و دریچه دنیای تازه‌ای را به روی خود بگشایند و پس از پشت سر گذاشتن این مراحل مدرک بین‌المللی و گواهینامه فدراسیون غریق نجات را دریافت کنند.

در سواحل گفته‌شده، علاوه بر غواصی از تجربه هیجان‌انگیز جت اسکی، بنانا، شاتل و قایق‌سواری لذت ببرید.

 

مدرسه غواصی قشم

تور آفرود هتل فولتون قشم یکی از هیجان انگیزترین ها



سواحل قشم

شما می‌توانید علاوه بر پارک زیتون و مجتمع تفریحی ساحل طلایی که برای شنا و تفریحات دریایی مناسب هستند به سایر سواحل قشم بروید و زیبایی‌های منحصربه‌فرد هرکدام از آن‌ها را ببینید. روستای ساحلی سوزا یکی از این مناطق است که دارای یک پارک ساحلی است. از دیگر مناطق ساحلی می‌توان روستای ساحلی شیب دراز را نام برد که به ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و رفت آمد دلفین‌های جزیره معروف است. یکی از روستاهای ساحلی و جذاب جزیره روستای تاریخی لافت است که با چشم‌انداز زیبای بادگیرها در کنار دریا هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. فراموش نکنید که دیدن طلوع و غروب آفتاب در هر یک از سواحل جزیره، مناظر منحصربه‌فردی را برای همیشه در ذهن و خاطر شما جاودانه می‌کند.

سفرهای دریایی به سایر جزایر اطراف قشم

اگر می‌خواهید تجربه‌ی سفر به جزایر جنوبی ایران را داشته باشید انتخاب جزیره قشم به‌عنوان مبدأ انتخاب مناسبی است. از جزیره قشم می‌توانید به جزیره هنگام، جزیره هرمز و جزیره لارک بروید.

جزیره هنگام

برای رفتن به این جزیره کافی است که از قشم به روستای شیب دراز رفته و ازآنجا با قایق به سمت جزیره هنگام بروید. در مسیر رسیدن به جزیره هنگام تماشای شنای دسته‌جمعی دلفین‌ها را تجربه کنید. در داخل جزیره از انواع صنایع‌دستی این منطقه که بیشتر آن‌ها از صدف‌ها و سنگ‌های دریایی ساخته‌شده، خرید کنید و از غذای رستوران‌ها و دکه‌های محلی لذت ببرید.

 

جزیره هرمز

جزیره هرمز باوجود جاذبه‌های زیاد و عجایب شگفت‌انگیز به جزیره جادویی معروف بوده و از زیباترین جزایر خلیج‌فارس است. اگر قصد دارید از جزیره قشم به جزیره هرمز بروید باید به اسکله قشم رفته و لنج های مسافربری مخصوص جزیره هرمز را سوار شوید.این لنج ها ۲ بار در روزبه این جزیره رفت‌وآمد دارند.

جزیره هرمز شگفتی‌های مختلفی دارد که با کمپ زدن در نقاط مختلف آن می‌توانید ویژگی‌ها و دیدنی‌های منحصربه‌فرد آن را ببینید. مهم‌ترین ویژگی جزیره رنگی بودن خاک ساحل و جزیره است و حدود چند سال است که هنرمندان با استفاده از این خاک‌های رنگی فرش خاکی بر روی زمین ترسیم می‌کنند. جزیره کوه‌هایی به رنگ زرد، سفید و قرمز دارد که بومیان جزیره از خاک کوه قرمز به‌عنوان ادویه در غذا استفاده می‌کنند و این خاک در صنایع دیگری همچون مواد آرایشی، صنایع سرامیک و رنگ‌سازی نیز کاربرد دارد و به همین دلیل دیدن معدن خاک سرخ نیز خالی از لطف نیست. دشت هرمز دارای آهوهای زیادی است که شاید در سفر به این جزیره، آن‌ها را ببینید. قسمت اعظم جزیره را گنبد نمکی تشکیل می‌دهد که در بخش جنوبی به شکل بلورهای عظیم نمک قابل‌مشاهده هستند. یکی دیگر از جذابیت‌های این جزیره وجود غارهای دریایی در جنوب و جنوب غربی آن است که دیدن این غارها در کنار آبی دریا و صدای آرام‌بخش موج‌ها استراحتگاه مناسبی را برای گردشگران به وجود آورده است. در آخر نیز سری به نگارخانه دائمی دکتر احمد نادعلیان بزنید و از آثار نقاشی‌های زنان جزیره که با خاک‌های رنگی کشیده شده‌اند دیدن کنید.

  مراقب خودتان باشید تا در طول سفر بیمار نشوید

 

جزیره هرمز

جزیره لارک

برای رفتن به این جزیره کوچک در حواشی قشم، به اسکله قشم رفته و با اتوبوس‌های دریایی به جزیره لارک بروید. البته این اتوبوس‌ها فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه به جزیره لارک می‌روند. این جزیره یک ساحل نقره‌ای عجیب دارد که هر بیننده‌ای را جادو می‌کند و علت آن وجود کانی‌های بسیار زیاد آهن در این منطقه است. این جزیره نیز خیلی بزرگ نیست و شاید یک گشت نیم روزه برای دیدن آن کافی باشد.

جزیره ناز قشم

جزیره ناز قشم در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، جایی در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار گرفته است.

جزایر ناز با تمام ساحل هایی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد، اینجا هنگام جزر، باریکه‌ای از شن‌های درخشان، سه صخره‌ بیرون آمده از آب را به قشم وصل می‌کنند. این جزایر را محلی‌ها دو کَردَه می‌نامند و در نقشه‌ها به نام جزایر ناز ثبت شده‌اند و با همین نام نیز برای گردشگران شناخته‌ شده هستند. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز می توانند از بالای ارتفاعات، تنگه هرمز، جزیره لارک را تماشا کنند.

جزیره ناز قشم

رستوران‌های محلی و سنتی

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در هر سفر غذاهای محلی منطقه را تجربه کنید، غذاهای محلی و سنتی جزیره قشم را از دست ندهید. در جزیره قشم رستوران‌های متعددی وجود دارد که اکثر آن‌ها علاوه بر غذاهای ایرانی معمول چون کباب و جوجه‌کباب، غذاهای دریایی و محلی سرو می‌کنند. ولی اگر می‌خواهید غذاهای محلی را با طعم اصیل جنوبی تجربه کنید حتماً سری به رستوران‌ها و غذاهای معرفی‌شده زیر بزنید:

رستوران قلعه

این رستوران که در نزدیکی قلعه پرتغالی‌ها وجود دارد با فضایی روبه‌دریا غذاهایی همچون خوراک کوسه، خوراک صدف، میگو و ماهی مرکب سرو می‌کند. منوی این رستوران بسته به صید ماهی روزانه، هرروز تغییر می‌کند اما مطمئن باشید تمام غذاهای این رستوران حتماً برای شما خوشمزه، جدید و جذاب خواهند بود.

رستوران خاله

رستوران خاله در نزدیکی رستوران قلعه قرار دارد و توسط یک خانم بومی به اسم خاله اداره می‌شود. در این رستوران انواع فلافل و سمبوسه به سبک جنوبی، کوسه، ماهی مرکب، میکس(ترکیبی از کوسه و میگو) و انکاس سرو می‌شود.

رستوران نعیم

یکی از رستوران‌های قدیمی شهر که در محیطی گرم و دوستانه از مهمانان جزیره پذیرایی می‌کنند، رستوران نعیم است. این رستوران‌ها علاوه بر غذاهای ایرانی؛ ماهی شیر، ماهی کباب، میگو پفکی و قلیه ماهی با طعمی بی‌نظیر و اصیل سرو می‌کند.

 

رستوران نعیم قشم

شاورما

شاورما یکی از بهترین فست فودهای قشم است. ترکیب بی‌نظیری از کباب‌ترکی مرغ با سس لبنانی و جنوبی که طعم آن برای همیشه در خاطر شما می‌ماند. مکان‌های مناسب برای چشیدن این غذا رستوران فطایر و مطعم السلطان در خیابان دانش هستند.

نان تُمشی

یکی از غذاهای سنتی جزیره قشم نان تُمشی است. تُمشی ترکیبی از نان مخصوص به همراه تخم‌مرغ، سوراغ و یا مهیاوه (انواعی از سس‌های مخصوص درست‌شده از ترکیب ادویه‌ها و نوعی روغن ماهی) است. این رستوران در محله نخل زرین قرار دارد.

کباب بز

اگر اهل خوردن انواع کباب‌ها هستید حتماً کباب بز قشم را امتحان کنید. اگر می‌خواهید کباب یا به قول بومیان کهره را با طعمی اصیل‌تر و گوشتی تازه‌تر امتحان کنید بهتر است به روستای برکه خلف یا روستای گیاهدان بروید. اما اگر طی مسافت طولانی برای خوردن غذا، عاقلانه به نظر شما نمی‌رسد بهتر است این غذا را در کبابی حاج یوسف و یا کبابی سام و زال امتحان کنید.

 

دیدنیهای قشم

آکواریوم پروانه طلایی

اگر می خواهید به قشم سفر کنید و به هر دلیلی نمی توانید در آب های زلال این جزیره به غواصی و بازدید آبزیان بپردازید اصلا نگران نباشید به دلیل اینکه به راحتی و با پراخت هزینه ی کمتری می توانید همراه با خانواده ی خود به آکواریوم پروانه طلایی بروید و با خیال راحت ساعت ها به تماشای آبزیان بپردازید.

آکواریوم پروانه طلایی در نزدیکی مرکز خرید قشم و همچنین در مرکز شهر قشم با مساحت 1000 متر مربع واقع شده است که بیش از 180 نوع جانور آبزی را درون خود جای و برای عموم به نمایش گذاشته اند. تمامی آبزیان آکواریوم پروانه طلایی نادر و کمیاب بوده و از نقاط مختلف جهان جمع آوری شده اند. ظرفیت کلی این آکواریوم 1100 لیتر آب بوده و هزینه ای که برای ساخت آن شده حدود 500 میلیون تومان می باشد.

  دره ستارگان قشم [ + تور ساحل جنوبی قشم ]

گردشگران تور قشم می توانند در این آکواریوم انواع آبزیان مانند فرشته ماهی، ماهی مجستیک، بلورینگ و امپراطور را مشاهده کنند.

غار نمک قشم

در فاصله 90کیلومتری شهر قشم، در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره کوه گنبدی شکل به ارتفاع 237 متر از سطح دریا غار نمک قرار دارد. غارهاى نمکى جزيره قشم يکى از زيباترين جلوه هاى طبيعت در اين جزيره زيبا و رويايى ايران است. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه از دور منظره ای زیبا را نمایان می سازد.

فاصله دهانه غار نمک از جاده همجوار ساحل دریا حدود 2 کیلومتر است که توصیه می شود با پای پیاده پیموده شود. درون غار نمک به ویژه در اعماق آن، تاریک است و برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک نیاز به چراغ قوه پرنور است. سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین در اشکال مختلف پوشش داده اند و منظره ای بدیع به وجود آورده اند.

انجیر معابد یا درخت سبز قشم

درخت همیشه سبز لور که به انجیر معابد نیز معروف است، در چند شهر جنوبی ایران، از جمله، کیش، قشم، چابهار، و بندرعباس وجود دارد. این درخت، بومی مناطقی مانند هند و جنوب شرق آسیاست. عمر قدیمی ترین درخت انجیر معابد، حدود ۶۰۰ سال تخمین زده شده است.

انجیر معابد یا درخت سبز قشم

دره ستارگان قشم

پنج کیلومتر بعد از جزیره قشم به سمت جنوب روستایی به نام روستای برکه خلف وجود دارد. در امتداد آن یکی از عجایب ایران با قدمت دومیلیون ساله وجود دارد که از دوران زمین شناسی سنوزوئیک به یادگار مانده است. این دره شگفت انگیز دره ستارگان قشم است.

دره ستارگان قشم

 

آب و هوای قشم

آب و هوای قشم در فصل های مختلف با هم فرق داره. از اواسط فروردین تا اواخر شهریور هوا گرم هست. مراکز خرید قشم چون اکثرا در محیط های بسته قرار دارند گرمای هوا زیاد اذیت کننده نیست. ولی چون بیشتر (همه) جاذبه های گردشگری طبیعی قشم روباز هستن، برای گشت و گذار گرمای هوا ممکنه شما رو اذیت کنه. از یه طرف درسته که تو پاییز و زمستون هوا برای گردش خوبه، اما آب دریا برای شنا سرده. البته نه اونقدر که نتونید پاتون رو تو آب بزنید. پس به طور کلی اگه قصدتون از سفر به قشم، خریده، زیاد نگران آب و هوا نباشید.

چهت اقامت در قشم می توانید از هتل فولتون قشم با بهیترین امکانات استفاده کنید.

 

مراکز خرید و بازارهای قشم

  • بازار قدیم قشم
  • بازار ستاره
  • بازار پردیس
  • بازار فردوسی
  • مرکز خرید مرجان
  • مجتمع تجاری سیتی سنتر
  • مجتمع تجاری سیمرغ
  • بازارچه امام قلی خان

بازارها و مراکز خرید درگهان

  • مجتمع تجاری دریا
  • مجتمع تجاری پرشین گلف
  • بازار قدیم درگهان
  • پاساژ ایران زمین
  • بازار زمرد
  • مجتمع تجاری مروارید
  • مجتمع تجاریصدف و نگیم
  • مجتمع تجاری دو دلفین
  • مجتمع تجاری نور
  • مجتمع تجاری اطلس
  • بازار نخل درگهان

 

جشنواره تابستانی قشم

هرسال در فصل تابستان جشنواره تابستانی قشم برگزار می‌شود. در طول مدت این جشنواره گردشگران و مسافران عزیز می‌توانند از خدمات مختلفی که به مناسبت این جشنواره با تخفیف‌های عالی و قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود، بهره ببرند. در طول جشنواره تابستانی؛ جشنواره خرید نیز رواج دارد و درصورتی‌که از بازارهای جزیره قشم خرید کنید در قرعه‌کشی این بازارها شرکت داده می‌شوید و اگر شانس با شما یار باشد ممکن است جوایز نفیسی برنده شوید. علاوه بر آن هر شب می‌توانید لحظاتی را در جنگ‌های شبانه که در پارک زیتون و یا در مقابل درب اصلی سیتی سنتر برگزار می‌شود سپری کنید. همچنین هرساله تعداد زیادی از خواننده‌های کشورمان برای برگزاری کنسرت به این جزیره زیبا سفر می‌کنند و با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان در کنار زیبایی‌های جزیره از این کنسرت‌ها لذت برد.

مراکز درمانی قشم

پیش شماره قشم: 076

مراکز درمانی آدرس شماره تلفن 
بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم – شهرک سام و زال – خیابان پیروزی ۳۵۲۱۲۵۳۰
مرکز سلامت جامعه (شهید ذاکری) قشم – بلوار ولی عصر – میدان شفا ۳۵۲۲۲۷۵۹
پایگاه سلامت شماره ۱ شهری قشم – شهرک سام و زال – خیابان پیروزی ….
پایگاه سلامت شماره ۲ شهری قشم – بلوار شهید رجایی – روبروی مصلی امام علی (ع) ۳۵۲۲۳۵۳۱
درمانگاه شبانه روزی شهید دارا قشم– سام و زال – ورودی اول ۳۵۲۴۹۳۷۴-۳۲۶۲۷۴۲۱
درمانگاه امام رضا (ع) قشم – سام و زال – ورودی اول – خیابان اول …..

 

[تعداد: 6    میانگین: 4.3/5]

1 دیدگاه

  1. […] برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به سفر خود داشته باشید و از تفریحات و جاذبه‌های مختلف این مکان‌ها بهترین استفاده را ببرید. سرفصل‌های […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *