مسیرهای ورود به جزیره قشم: 8 راه از بندرعباس، با ماشین شخصی و …

چه زمانی به قشم سفر کنیم؟(بهترین زمان برای سفر به قشم)
چه زمانی به قشم سفر کنیم؟(بهترین زمان برای سفر به قشم)
جولای 20, 2019
پیش‌بینی آب و هوای قشم
پیش‌بینی آب و هوای قشم در۳۰روز آینده+بهترین زمان برای سفربه قشم
جولای 20, 2019
مسیرهای ورود به جزیره قشم

مسیرهای ورود به جزیره قشم

جزیره زیبای قشم یکی از پرترددترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است که سالانه پذیرای هزاران مسافر و توریست داخلی و خارجی است. زیبایی‌های جزیره قشم به یک یا دو مورد محدود نمی‌شود و علاوه بر جاذبه‌های طبیعی خلیج‌فارس و دریای عمان، اماکن تاریخی و باستانی این جزیره در کنار مراکز خرید و بازارهایی با قیمت‌های مناسب از دیگر دلایل سفر به این جزیره شگفت‌انگیز است.

اما اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید، مطمئناً یکی از اصلی‌ترین سؤالات شما چگونگی سفر به این جزیره خواهد بود؛ زیرا مسیرهای ورود به جزیره قشم متنوع هستند و راه‌های زمینی، هوایی و دریایی پیش روی شما خواهد بود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله اصلی‌ترین راه‌های وارد شدن به این جزیره را به شما معرفی کنیم. سرفصل های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • سفر به قشم با ماشین شخصی
  • سفر به قشم با قطار
  • سفر به قشم با هواپیما

سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر به قشم با ماشین شخصی یکی از شیوه‌های اصلی سفر به این جزیره است که از سوی بسیاری از مسافران انتخاب می‌شود و شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل آن کاهش هزینه‌های سفر است. ازآنجایی‌که جزیره قشم جزیره بزرگی به شمار می‌رود و جاذبه‌های دیدنی قشم پراکنده هستند، امکان بازدید با خودروی شخصی برای گردشگران از سهولت بیشتری برخوردار است. به همین جهت عده زیادی از مسافران به دنبال راهنمای سفر زمینی به قشم هستند.

مسیر اول برای رسیدن به قشم از شهرهای اصفهان، شیراز، جهرم و لار عبور می‌کند. پس از پیمودن این مسیر به بندر پل می‌رسید و از این نقطه می‌توانید خودروی خود را با استفاده از لندینگ کرافت به جزیره منتقل کنید. راه دیگر پیش روی شما رفتن به بندرعباس است زیرا حمل خودرو از بندرعباس به قشم امکان‌پذیر است و شما می‌توانید از اسکله مسافربری شهید حقانی به جزیره قشم وارد شوید.

  لذت وصف نشدنی سفر با کودکان با رعایت همین چند نکته‌ی ساده 

مسیر دوم برای دسترسی به قشم، از شهرهای یزد و سیرجان می‌گذرد که درنهایت به بندرعباس ختم می‌شود. در قسمت قبل توضیح دادیم که «چطور از بندرعباس به قشم برویم؟» اما انتخاب دیگری نیز دارید و آن رفتن به بندر پل است. در بندر پل می‌توانید همچون مسیر اول، ماشین خود را با استفاده از شناور به بندر لافت در قشم که با نام جزیره لافت نیز شناخته می‌شود ببرید.

فاصله بندرعباس تا قشم با لنج نزدیک به 20 کیلومتر است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی بین 40 تا 60 دقیقه زمان برای رسیدن به مقصد لازم است. فاصله بندر پل تا قشم نیز تقریباً همین اندازه است اما باید توجه داشت که فرایند ورود و خروج و ترخیص خودروها ممکن است زمان‌بر باشد.

هزینه حمل خودرو به قشم نوروز 98 حدود 75 هزار تومان بود و برای خروج از قشم و بازگشت به بندر پل نیز حدود 50 درصد هزینه ورود به قشم باید پرداخت می nشد.

در مورد هزینه لنج بندرعباس به قشم سال 98 نیز باید گفت بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، نرخ مصوب شده برای سفرهای دریایی در مسیر بندرعباس به قشم و بالعکس برای مسافران قشم‌وند ۱۷,۵۰۰ تومان و برای گردشگران ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

یکی دیگر از مسیرهای دریایی موجود در قشم، راه آبی جزیره هرمز است که مقصد بسیاری از گردشگران به شمار می‌رود. بر اساس آخرین قیمت‌گذاری‌ها، مسیر بندرعباس به هرمز و بالعکس برای مسافران هرمزوند ۷۰۰۰ تومان، برای دانشجویان ۱۰ هزار تومان و برای گردشگران ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. مسیر جزیره هرمز به قشم و بالعکس برای قشم‌وند و هرمزوند ۹,۰۰۰ تومان و برای گردشگران نیز ۱۷,۵۰۰ هزینه در بر خواهد داشت.

  بندر لافت (قدیمی ترین روستای تاریخی ایران)

جزیره قشم مسیرهای دریایی

سفر به قشم با قطار

اگرچه مسیرهای ورود به جزیره قشم محدود است، اما برای رسیدن به نزدیک‌ترین نقطه به این جزیره، یعنی بندرعباس، علاوه بر مسیر زمینی راه‌های دیگری نیز پیش روی شماست که یکی از مناسب‌ترین این گزینه‌ها سفر به قشم با قطار است. پیمودن فاصله تهران تا قشم با قطار حدوداً بین 15 تا 18 ساعت احتیاج دارد و این مسیر ریلی یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور است. بااین‌حال به دلیل جاذبه‌های مسیر و راحتی سفر در کوپه‌های قطار، این روش می‌تواند تجربه لذت‌بخش و راحت‌تری نسبت به مسافرت با خودروی شخصی برای شما داشته باشد.

سفر به قشم با قطار

ایستگاه راه‌آهن بندرعباس تا مرکز شهر حدود 20 دقیقه فاصله دارد؛ اما اگر قصد دارید بدون رفتن به مرکز شهر به قشم بروید کافی است با استفاده از تاکسی‌ها و ون‌های راه‌آهن خود را به اسکله مسافربری شهید حقانی برسانید و ازآنجا از طریق اتوبوس دریایی به جزیره قشم بروید. این مسیر چیزی در حدود 6.5 کیلومتر است و بیشتر از 15 دقیقه از شما زمان نخواهد گرفت.

توجه داشته باشید که اگر قطار را به‌عنوان یکی از مسیرهای ورود به جزیره قشم در نظر گرفته‌اید باید چندین روز قبل از سفر بلیت قطار خود را خریداری کنید زیرا صندلی‌های قطار در این مسیر به‌سرعت به فروش می‌روند.

سفر به قشم با قطار به دلیل جاذبه‌های مسیر و راحتی سفر در کوپه‌های قطار، می‌تواند تجربه لذت‌بخش و راحت‌تری نسبت به مسافرت با خودروی شخصی برای شما به همراه داشته باشد.

سفر به قشم با هواپیما

سفر به قشم با هواپیما

اگرچه سفر هوایی به‌طورمعمول نیازمند هزینه بیشتری است، اما یکی از راحت‌ترین و بدون شک سریع‌ترین راه‌ها برای سفر است، به‌ویژه برای مقاصدی همچون قشم که راه زمینی مستقیمی برای آن وجود ندارد.

  مراقب خودتان باشید تا در طول سفر بیمار نشوید

فاصله هوایی تهران تا قشم نزدیک به 1070 کیلومتر است و برای رسیدن به مقصد 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز خواهد بود. تعداد پروازهای این خط هوایی به نسبت قابل‌قبول است و از 7 صبح تا 9 شب پرواز انجام می‌شود. ایرلاین‌های قشم ایر، ایران ایر و ماهان نیز پروازهای مستقیم تهران به قشم را برگزار می‌کنند و هزینه سفر بین 300 تا 700 هزار تومان برای کلاس اکونومی متغیر است.

اگر به هر دلیل ازجمله پر بودن خطوط پرواز تهران-قشم موفق به تهیه بلیت نشدید، گزینه دیگر می‌تواند پرواز با هواپیما از تهران به بندرعباس باشد. هزینه و زمان این سفر تفاوت قابل‌توجهی با پرواز تهران به قشم ندارد اما جهت رفتن از فرودگاه بندرعباس به اسکله مسافربری شهید حقانی و رفتن به جزیره قشم با اتوبوس دریایی، بخشی از زمان شما گرفته خواهد شد.

درمجموع به نظر می‌رسد برای انتخاب بهترین مسیرهای ورود به جزیره قشم، راه‌های گوناگونی پیش روی شما قرار دارد و با توجه به محدودیت‌های سفر خود ازجمله زمان، هزینه، تعداد همراهان یا علاقه‌مندی به سفر با خودروی شخصی می‌توانید انواع روش‌ها را انتخاب کنید.

هرچند ممکن است در سفرهای خود به اقصی نقاط ایران راه‌های مختلف زمینی و هوایی را امتحان کرده باشید اما یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سفر به جزیره قشم عبور از آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان از طریق لنج و اتوبوس دریایی است که می‌تواند خاطره به‌یادماندنی را به یادگار داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر حداقل به یکی از روش‌های فوق به این جزیره سفر کرده‌اید، در برنامه‌های آتی خود دیگر راه‌ها را امتحان کنید تا از جاذبه‌های زیبای مسیر بهره‌مند شوید. قطعاً یکی از لذت‌های هر سفر مسیر و راه رسیدن به مقصد است که می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند.

[تعداد: 10    میانگین: 4.1/5]

1 دیدگاه

  1. مهدی گفت:

    سلام از هتل فولتون بخاطر اطلاعات ارزشمند در مورد جزیره زیبای قشم و راه های رسیدن به قشم تشکر می کنم . دو نکته را لطفا اضافه کنید : اول اینکه این جزیره برای استراحت و آرامش بسیار مناسب است و هوای تمیز و پاک دارد . دوم مردم بومی جزیره انسان های خوبی هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *