آشنایی با 12 مرکز خرید در قشم و درگهان

لذت وصف نشدنی سفر با کودکان با رعایت همین چند نکته‌ی ساده 
آگوست 27, 2018
جذاب‌ترین تفریحات در جزیره زیبای قشم (24 مورد)
سپتامبر 1, 2018
مرکز خرید قشم

لذت خرید از بازارهای قشم

سفر به جزیره شگفت انگیز قشم علاوه بر زیبایی های منحصر به فرد که برخی از آن‌ها را در هیچ جای جهان پیدا نمی‌کنید و آرامشی که این جزیره به شما می‌دهد تا مدت‌ها در جان شما خواهد ماند اما علاوه بر تمام این‌ها جزیره قشم منطقه‌ای ایده‌آل برای خرید است. قشم و درگهان در روزگاران قدیم پر بود از بازارهای سنتی اما این روزها پاساژهای شیک در گوشه گوشه این شهر به چشم می‌خورد و می‌توان گفت که قیمت‌ها در بازارهای قشم نسبت به بازارهای سنتی بالاتر است. بازارهای قشم از بازار سنتی گرفته تا انواع و اقسام پاساژهای تازه تاسیس مسافران را برای خرید گیج کرده است. اغلب شنیدن نام بازار چینی ها در قشم و بازار استانبول قشم این تصور را به وجود می‌آورد که باید به دنبال بازاری بزرگ در قشم باشید به این نام‌ها، در حالی که به طور مثال در مورد بازار چینی ها بخشی از بازار بزرگ درگهان که اغلب خریداران آن به صورت عمده خرید می‌کنند با نام بازار چینی ها معروف شده است.

امروزه گستردگی توزیع منابع در نقاط مختلف جهان و همچنین تنوع‌پذیری طبع بشر باعث شده است که افراد برای دسترسی به این منابع و اشتیاق بازدید از مناطق مختلف راه سفر را برگزینند و به همین دلیل انواع سفرها مثل سفرهای تجاری، سفرهای گردشگری و تفریحی، سفر به‌ قصد خرید و … در دنیای امروز رایج گردیده است. یکی از بهترین انواع سفر، سفری است که در آن بتوان در کنار بازدید از طبیعت و مناظر طبیعی از لذت خرید نیز بهره‌مند گشت و به قولی هم فال و هم تماشا را در کنار هم داشت.

بازارهای قشم

به‌طورقطع شما با سفر به قشم می‌توانید به هر دو هدف سفر قشم گردی دست پیدا کنید و در کنار بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه در سایر اوقات خود در طول سفر از مراکز خرید قشم دیدن کنید و از تجربه خریدی متفاوت لذت ببرید. به این منظور در دو قسمت زیر مراکز خرید قشم را به شما معرفی می‌کنیم :

  • مراکز خرید شهر قشم
  • مراکز خرید درگهان

مراکز خرید قشم ( معرفی بازارهای قشم)

برای معرفی بازارهای قشم این روزها لیست بلند بالایی وجود دارد. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با مهم‌ترین و بهترین بازارهای قشم و درگهان آشنا کنیم. بافت قدیمی بازارهای قشم را در بازار سنتی می‌توان یافت. قدمت بازارهای قشم به بیش از 100 سال می‌رسد. بازار قدیمی این شهر همان جایی است که بافت قدیمی و جنب و جوش های محلی را می‌توان یافت. لباس‌های مردم محلی و آنچه نیاز دارند برای زندگی روزمره در این بازار یافت می‌شود اما توجه قیمت‌های خیلی پایین نداشته باشید. بیش از 1000 واحد تجاری فروش عمده و تکی محصولات را بر عهده دارند و از سوغاتی های مخصوص این شهر گرفته و تا پتو و طلا و کیف و کفش و صنایع دستی و بازار پارچه قشم در این در بازارهای سنتی و قدیمی یافت می‌شود. در این بازارها اگر می‌خواهید قیمت مناسب جنس تهیه کنید چانه زدن را فراموش نکنید.

بازارهای قشم

بازارهای قشم (بازار قدیم)

بازارهای قشم از قدیم در آسیا و خاورمیانه شناخته شده بود. کالاهایی مانند جواهر و طلا و لباس و کیف و کفش در کنار صنایع دستی و ظروف مسی و انواع فرش و سوغاتی یافت می‌شود. مردم محلی با لباس‌های محلی جایی است که شناخت شما را از فرهنگ و آدام مردن منطقه بالا می‌برد. متوجه خواهید شد که مردم چه می‌پوشند؛ چه میخورند و چگونه روزگار می‌گذرانند. اگر برای مقاصد توریستی به قشم سفر می‌کنید و قصد خرید عمده ندارید و به دنبال جنس خاصی نمی‌گردید دست کم پیش از آنکه به مسیر ادامه دهید سری به این بازارها بزنید. محل قرار گیری آن‌ها دقیقا روبروی بندرگاه قشم است. و نیازی نیست مسیر خود را منحرف کنید.

این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران است که در سال ۱۲۹۰ تأسیس‌شده است و به‌عنوان قدیمی‌ترین بازار شهر قشم شناخته می‌شود. این بازار در نزدیکی اسکله شهر قرار دارد و به همین دلیل از قدیم فعال بوده و یکی از قطب‌های تأثیرگذار در تجارت قشم به شمار می‌آمده است.

این بازار که بازار سنتی جزیره می‌باشد با مغازه‌های قدیمی و رنگارنگ از بیرون نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و با ورود به بازار با راهروهای تودرتو و راسته های متعدد با انواع جنس‌ها مواجه می‌شوید. در قدیم این بازار به دلیل نوع معماری و نحوه چیدمان سنتی غرفه‌های داخلی بیشترین خدمات خود را به بومیان جزیره عرضه می‌کرده است اما در سال های اخیر با ورود برندهای مطرح و اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص بازار، این مکان به یکی از بازارهای مورد علاقه گردشگران تبدیل‌شده است که می‌توانند کالاهایی نظیر پارچه در طرح‌ها و رنگ های سنتی که ممکن است در دیگر بازارها وجود نداشته باشند در این بازار پیدا کند و همچنین از فضای بازار با طاق‌ها و قوس‌های معماری محلی دیدن کنند.

قیمت اجناس در این بازار بسیار مناسب است و می‌توانید کالاهایی نظیر انواع پوشاک زنانه مردانه بچه گانه، چرم و کاپشن، کیف و کفش، انواع صندل و دمپایی، شال و روسری، انواع پارچه‌های محلی و ساده، ملحفه پتو و روتختی، پلاستیک جات بلورجات، انواع لوازم‌خانگی، لوازم لوکس و تزیینی، موبایل، چمدان، لوازم ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع زیورآلات دریایی، طلا و جواهر و همچنین خوراکیهای محلی را بیابید.

بازارهای قشم

مرکز خرید ستاره قشم

بازارهای قشم را بسیاری از افراد با نام بازار ستاره می‌شناسند. این بازار مقصد بسیاری از مسافرانی بود که به قصد خرید به این جزیره زیبا می‌آمدند. قیمت اجناس در این بازار مناسب است و کیفیت‌ها بالاست. برای خرید لوازم آرایش و عطر و ادکلن و بدلیجات و کیف و کفش جای ایده‌آلی است. البته هر نوع جنسی که بخواهید در این بازار پیدا می‌شود.  بازارهای قشم با نام ستاره 3 طبقه است و علاوه بر مراکز خرید، مراکز تفریحی و کافه و رستوران نیز وجود دارد.

بازار نسبتاً بزرگ ستاره با ۳ هزار متر زیربنا و حدود ۷۰۰ واحد تجاری فعال در سه طبقه جزء قدیمی ترین مجتمع‌های ساخته‌شده در جزیره قشم است. این مجموعه با وجود ۵ درب در قسمت‌های مختلف امکان دسترسی به تمام فضاهای مجاور را فراهم کرده و موجب تسهیل ورود به بازار شده است.

  جنگل حرا (یکی از شگفت‌آورترین جاذبه‌های طبیعی ایران)

بازار ستاره به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر و همچنین قیمت‌های مناسب و کیفیت اجناس موجود در بازار محبوبیت خاصی در بین خریداران و مسافران دارد. این مجموعه دارای نمایندگی‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی،  جی وی سی، فیلیپس نیوآ، کلیون، شوارتسکوف، چای احمد و … می‌باشد. واحدهای صنفی به فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم کامپیوتر، لوازم‌خانگی و … مشغول هستند. پله برقی در تمام طبقات در دسترس است و همچنین با وجود پله های معمولی در تمام زوایای بازار می‌توان به خدماتی نظیر اطلاعات، سرویس بهداشتی، نمازخانه، نیمکت و فضاهایی برای استراحت، کافی شاپ و … دسترسی داشت. همچنین برای راحتی برداشت و انتقال وجه خریداران در ورودی درب اصلی سه دستگاه خودپرداز بانک ملی، سپه و صادرات وجود دارد.

بازارهای قشم (فردوسی)

بازار فردوسی قشم

بازار فردوسی قشم با هدف توسعه و بهبود کیفیت فرآیند خریدوفروش در کنار بازار ستاره احداث‌شده است. این مجتمع دارای سه طبقه است که در طبقه اول و دوم حدود ۴۵۰ فروشگاه و در طبقه سوم ۱۸۰ واحد اداری و مسکونی وجود دارد. اندازه فروشگاه‌ها در این مجتمع به قدری است که فروشندگان به راحتی می‌تواند کسب‌وکار خود را در آن رونق بخشند. در این مجتمع کالاهایی همچون دوچرخه و ماشین شارژی، انواع پوشاک، انواع صندل و دمپایی عرضه می‌شود. در طبقه پایین این مجتمع یک فروشگاه بزرگ انواع محصولات تزیینی و دکوری خانه را به‌طور مستقیم از کشور چین عرضه می‌کند. در ابتدای تاسیس این بازار قسمتی از واحدهای مسکونی آن به خوابگاه دانشجویان اختصاص داده‌شده بود که بعد از مدتی دوباره به وضعیت مسکونی و اداری برگشت اما به این دلیل هنوز هم قسمتی از بازار به انواع خدمات ویژه به دانشجویان نظیر چاپ، تکثیر و کافی نت اختصاص دارد.

بازارهای قشم (خلیج فارس)

بازار بزرگ خلیج فارس

این بازار که در سمت چپ بازار ستاره قرارگرفته است و برخلاف نامی که بر آن نهاده شده، چندان بزرگ نیست و ۸۰ فروشگاه در طبقه اول و دوم این مجتمع وجود دارد. طبقه سوم نیز شامل ۳۰ واحد اداری و مسکونی است و در طبقه چهارم رستوران خلیج فارس میزبان مسافران و اهالی جزیره می‌باشد. این بازار محل مناسبی برای خرید لوازم آشپزخانه به خصوص انواع ظروف و خرده‌ریز آشپزخانه و لباس های ارزان قیمت است.

بازار پردیس قشم

بازار پردیس قشم یکی از بازارهای نسبتاً جدید جزیره قشم است که دقیقاً روبروی ستاره احداث‌شده است. طبقه اول و دوم حدود ۱۴۸ واحد تجاری دارد و در طبقه سوم و چهارم هتل پردیس و رستوران جزیره پذیرای مسافران عزیز می‌باشند. اکثر غرفه‌های بیرونی این بازار به بانک‌ها و موسسات اعتباری اختصاص داده‌شده است ولی در غرفه‌های داخلی می‌توانید انواع کیف و کفش، پوشاک و وسایل تزیینی را پیدا کنید. همچنین در این بازار نمایندگی‌ IKEA وجود دارد که می‌توانید وسایل دکوری خانه را به راحتی در آن پیدا کنید و خانم‌ها حتما سری به این فروشگاه می‌زنند. به‌طور کلی لباس های مجلسی این مجتمع نسبت به سایر مراکز خرید قشم زیباتر و شکیل‌تر می‌باشد. در طبقه همکف کافی شاپ مناسبی برای استراحت و رفع خستگی وجود دارد.

مجتمع تفریحی-تجاری سیتی سنتر ۱ و ۲

اگر به دنبال اجناس لوکس و برند در بازارهای قشم هستید به سراغ سیتی سنترها بروید. در این بازار انواع و اقسام برندهای لوکس و کاربردی وجود دارد. می‌توانید انواع و اقسام اجناسی که می‌خواهید شامل دوربین عکاسی و عطر و ادکلن و لوازم الکتریکی و … را اصل تهیه کنید و تنوع اجناس نیز بالاست. قیمت‌ها کم نیست اما اجناس بسیار با کیفیتی در این بازار یافت می‌شود و ارزش بازدید دارد.

این مجتمع تجاری تفریحی از جدیدترین مراکز خرید قشم است که در دو ساختمان کاملاً روبه روی هم قرارگرفته‌اند و به وسیله یک‌راه  هوایی به یکدیگر وصل می‌شوند. به‌طور کلی این مجموعه در حال حاضر یکی از مدرن ترین و شیک ترین بازارهای قشم است که در فاصله نسبتا نزدیکی از مرکز خرید ستاره و در مجاورت سینما دریا و پارک زیتون قرارگرفته است. این فاصله از مرکز خرید ستاره تا سیتی سنتر را میتوان با تاکسی در مدت ۵ دقیقه و پیاده به مدت ۲۰ دقیقه پیمود.

بازارهای قشم (مرکز خرید سیتی سنتر)

سیتی سنتر ۲ حدود دو سال دیرتر از سیتی سنتر 1 افتتاح‌شده و ساختاری مدرن‌تر نسبت به سیتی سنتر ۱ دارد. در آینده‌ای نزدیک تعدادی سینما، یک هتل پنج ستاره و تعدادی واحد مسکونی خاص در ادامه پیشرفت این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد.

به محض ورود به سیتی سنتر ۱ مجسمه دایناسور متحرک نظر شما را به خود جلب می‌کند و در طبقه اول و دوم کالاهایی همچون انواع پوشاک، کیف و کفش، وسایل نوزاد، شکلات، قهوه و مبلمان ارائه می‌شود. در طبقه سوم نیز یکی از رستوران‌های زیبای قشم با انواع غذاهای ایرانی و دریایی وجود دارد و اگر اهل فست فود باشید می توانید طیف وسیعی از انتخاب‌ها نظیر خانه برگر، پدر خوب و پیتزا هت را تجربه کنید. در همین طبقه در سمت دیگر سرزمین عجایب ای وجود دارد که می‌توانید به همراه فرزندتان از انواع بازی های مختلف رایانه‌ای و غیر رایانه‌ای، سالن بولینگ و سینمای چهار بعدی لذت ببرید.

پس از صرف وقت کافی در سیتی سنتر یک از طبقه دوم و از داخل پل هوایی امکان رفتن به مجتمع سیتی سنتر ۲ وجود دارد. در سیتی سنتر ۲ نیز انواع کالاهای پرزرق‌وبرق از وسایل دکوری خانه گرفته تا پوشاک در ویترین مغازه‌ها خودنمایی می‌کنند. اگر از گشتن در مرکز خرید خسته شده‌اید می‌توانید لحظاتی را در کافی شاپ های زیبای سیتی سنتر بگذرانید و نفسی تازه کنید.

بازارهای قشم (سنتی سنتر قشم)

مراکز خرید بندر درگهان

اگر مراکز خرید شهر قشم به‌اندازه کافی طبع خرید شما را راضی نکرده است و دوست دارید اجناس بیشتری ببینید و قیمت‌های مناسب‌تری پیدا کنید و یا به‌طور عمده خرید کنید می‌توانید به درگهان بروید. برای رفتن به درگهان می‌توانید با هتل خود هماهنگ کرده و از سرویس‌های آنها استفاده کنید و یا اگر به هر دلیلی میل دارید خودتان به آنجا بروید می‌توانید از میدان برگ سبز در محله بازار قدیم تاکسی های خطی این مسیر را سوار شوید و به درگهان برسید. لنگر دو روستای درجهان یکی از مناطقی است که هم‌اکنون به خود تجاری جزیره قشم تبدیل‌شده است و اکثر کالاها از گمرک ترخیص شده به این منطقه می‌روند کارها در این منطقه به صورت عمده عرضه می‌شود. در درگهان بازارهای زیادی همچون بازار دودلفین بازار نصب بازار اطلس بازار زمرد بازار صدف بازار نور و … وجود دارد و همچنین قسمتی از منطقه نیز به بازار قدیم معروف است که قبل از احداث بازارهای به سبک جدید اهالی در این منطقه به فعالیت و کسب‌وکار مشغول بوده‌اند.

روستای درگهان یکی از مناطقی است که هم‌اکنون به قطب تجاری جزیره قشم تبدیل‌شده است. اکثر کالاها از گمرک ترخیص شده و مستقیم به این منطقه می‌روند. بیشتر کالاها در این منطقه به صورت عمده عرضه می‌شود.

در درگهان بازارهای زیادی همچون بازار دو دلفین، بازار نخل، بازار اطلس، بازار زمرد، بازار صدف، بازار نور و … وجود دارد و همچنین قسمتی از منطقه به بازار قدیم معروف است که قبل از احداث بازارهایی به سبک جدید اهالی در این منطقه به فعالیت و کسب‌وکار مشغول بوده اند و هم‌اکنون نیز دایر است.

  سفر به قشم و حضور در جشنواره تابستانی این جزیره

بازارهای قشم و درگهان پر است از جنس ارزان

میان معرفی بهترین بازارهای قشم و درگهان باید به بازار دودلفین درگهان اشاره کرد. اگر به دنبال خرید لباس هستید حتما به این بازار سر بزنید. طبقه بالا عمده فروشی و طبقه پایین خرده فروشی قرار گرفته. می‌توان گفت که برای خرید پوشاک یکی از انتخاب‌های خوب است. در این بازار می‌توانید لباس‌های مجلسی مناسبی کنید. کسانی که برای خرید به بازارهای قشم و درگهان می‌آیند می‌دانند که بندر درگهان انواع و اقسام لباس‌های رنگی و زیبا و با قیمت بسیار کم پیدا خواهند کرد. اگر به دنبال برند باشید که بازار دو دلفین هم برند پیدا می‎کنید هم قیمت مناسب، اگر به دنبال خرید عینک برند هستید یا لباس ورزشی می‌خواهید این بازار انتخاب خوبیست. بر اصالت برند لوازم آرایش این بازار بیش‌تر می‌توان حساب کرد. جالب است بدانید که بازار دو دلفین جایی است که گل و گیاه نیز به فروش می‌رسد. گل‌و‌گیاه محلی که شاید از نظر مسافران بسیار جذاب باشد.

بازار دو دلفین قشم

این بازار در دو طبقه تقریبا یکی از محبوب ترین بازارهای درگهان است که در طبقه اول آن می‌توانید انواع کالاهایی نظیر کیف و کفش، بدلیجات، پوشاک، شال و روسری و … را بیابید و آن‌ها را هم به صورت عمده و هم تک‌فروشی تهیه کنید. در طبقه دوم بیشتر عمده‌فروشی‌های پوشاک وجود دارند. در این مجتمع امکاناتی نظیر پله برقی، تهویه مطبوع، رستوران، فست فود و نیمکت‌هایی برای نشستن و استراحت وجود دارد.

بازارهای قشم (مرکز خرید دو دلفین)

بازار نخل

بازار نخل یکی از قشنگ ترین بازارهایی است که در طول چند سال اخیر در درگهان تاسیس شده است. این بازار با طراحی کاملا سنتی و الهام گرفته از سبک معماری جزیره قشم همچون نگینی در این سرزمین زیبا می‌درخشد. طراحی داخلی و بیرونی این بازار واقعا چشمگیر است و از طرفی نزدیکی آن به دریا نیز باعث شده است گردشگران زیادی به این بازار جذب شوند. عمده فعالیت این بازار در صنف پوشاک و به صورت عمده‌فروشی است به همین دارای نظم خاصی نسبت به بازارهای دیگر است.

بازارهای قشم (بازار نخل قشم)

بازار اطلس

بازار اطلس از معدود مراکز خرید قشم  است که در آن فقط می‌توانید کیف، کفش و چمدان ببینید. در این بازار تا چندی پیش تمامی کالاها فقط به صورت عمده عرضه می‌شدند ولی در حال حاضر به دلیل کم رونقی بازار عمده و تماشای بازارها توسط گردشگران تک‌فروشی نیز باب شده است. تنوع جنس و رنگ در این بازار گستره ای از انتخاب‌ها را پیش روی شما می گذارد و می‌توانید هر چه بخواهید بخرید.

بازار نور

بازار نور درگهان دقیقا در مقابل بازار دو دلفین قرارگرفته است. تفاوت این بازار با دیگر بازارها این است که شما می توانید شاهد حضور بومی‌های جزیره در این بازار باشید و خریدهای بومی و سنتی‌تری داشته باشید. این مجتمع تجاری در طبقه دوم توسط یک پل هوایی رو بسته به طبقه دوم مرکز خرید دو دولفین متصل می‌شود.

بازارهای قدیم درگهان

اگر قصد خرید کالاهای عمده رادارید بد نیست سری به بازار قدیم درگهان بزنید. این بازار با راسته های متعدد به سبک بومی و قدیمی کالاهای متنوعی را در اختیار خریداران عمده کالا قرار می‌دهد.

اگر همچنان از گشت‌وگذار و خرید خسته نشده‌اید می‌توانید به دیگر بازارهای این منطقه نظیر بازار زمرد، بازار صدف و … سری بزنید و از طیف گسترده و عجیب‌وغریب کالاهای ارائه‌شده لذت ببرید.

برای خرید به روستا بروید!

اگر برای خرید جهیزیه یا لوازم برقی به قشم آمدید یک پیشنهاد عجیب برای شما داریم و روستایی هست با نام گیاهدان یا رمکان این دو روستا می‌تواند در پیدا کردن اجناس با کیفیت و ارزان به شما کمک کند. اگر برای گردشگری به جزیره هنگام رفته اید و پیش از بازگشت کمی وقت دارید و علاوه بر این به لوازم برقی و لوازم آشپزخانه نیز احتیاج دارید ارزش دارد تا دو سه ساعتی وقت صرف کنید و احتمال دارد جنس بسیار خوب با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید.

به معماری بازارهای قشم توجه کنید

یکی از قشنگ ترین بازارهای قشم را با نام بازار نخل می‌شناسند. بسیار زیبا و جذاب است. نمای بیرونی آن به صورت سنتی و با طراحی چوب کار شده؛ این بازار نیز مربوط به عمده فروشی پوشاک است، البته اگر برای خرید خرد نیز مراجعه کنید احتمال زیاد دست خالی باز نمی‌گردید.

بازار زمرد را بیش‌تر بخش فروش شلوار لی به خود اختصاص داده است البته سایر فروشگاه‌ها نیز در این بازار فعالیت می‌کنند. اگر به دنبال بازار چینی ها در قشم باشید، این بازار نیز یکی از مراکز فعالیت چینی هاست.

اگر برای تفریح و اقامت و لذت بردن از دریا و خرید به قشم می‌آیید مجتمع تجاری دریا یا همان بازار دریا یکی از بهترین بازارهای قشم برای مسافران است. علاوه بر آنکه لذت می‌برید مجموعه‌ای از برندها و اجناس را به صورت یکجا می‌توانید پیدا کنید. در این بازار هم جنس ارزان است و هم لوکس از هر قیمتی که بخواهید و از هر برندی که بخواهید می‌توانید در این بازار پیدا کنید. علاوه بر این اگر برای خوردن غذاهای محلی پس از یک روز گشت و گذار سرگردان شدید به این مجتمع سری بزنید. غذاهای محلی خوبی در رستوران‌های این بازار وجود دارد و همچنین هتل سه ستاره نیز در همین مجتمع آماده پذیرایی از مهمانان است.

  13 روشی که اقامت در هتل را لذت بخش تر میکند

بازار مرجان یا همان بازار لولو سنتر یا هایبر سنتر مجتمع تجاری مسکونی است که می‌توان هر جنسی را که می‌خواهید در آن پیدا کنید و البته قیمت‌ها نیز بسیار مناسب است. کیف و کفش و لباس و روتختی و … مواردی است که در این بازار قیمت‌ها و کیفیت‌های مناسبی دارد.

بازار خلیج فارس از بازارهای قشم کوچک و جمع‌جور محسوب می‌شود. پوشاک ارزان و لوازم آشپزخانه در این مجتمع ارائه می‌شود. علاوه بر این غذاهای بسیار خوشمزه‌ای در رستوارن‌های این مجتمع وجود دارد.

بازار پردیس در قشم مخصوص کسانی است که به دنبال لباس مجلسی و لباس شب هستند. قسمت‌ها مقرون به صرفه است نمی‌توان گفت ارزان است اما وسعت مدل‌ها دست شما را برای انتخاب باز می‎گذارد.

از نظر معماری ساختمان مراکز خرید راه ابریشم و نخل زرین قابل توجه است. در این مراکز خرید برندهای معتبر را پیدا می‌کنید و البته قیمت‌ها ارزان نیست.

راهنمای خرید در بازارهای قشم

مسافران برای مدیریت زمان سفر دچار سردرگمی می‌شنود. مشکل اینجاست که هزینه سفر به قشم به دلیل مسافت بالای مسیرها خصوصا اگر با ماشین شخصی نباشد گران است. به همین دلیل افرادی که به قشم مسافرت می‌کنند ترجیح می‌دهند دست کم لوازم مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند تا کمی از هزینه‌هایی که بعدها قرار است برای خرید اجناس صرف کنند کم شود اما از طرف دیگر به عنوان مسافر زمان محدودی در اختیار دارند. به قشم سفر کرده‌‍اند که تفریح کنند و برای تجارت نیامده‌اند بنابراین نیاز دارند تا راهنمایی مناسب برای مدیریت سفر و هزینه‌ها انجام شود. مسافران اغلب می‌پرسند از قشم چی بخرم و کدام بازار قشم بهتره ؟ تا به اینجا بازارهای قشم و درگهان را نام بردیم و اجناس معروفی که در هر کدام از بازارها وجود دارد نام بردیم.

به طور کلی برای خرید بندر درگهان قیمت‌های ارزان‌تری دارد. در درگهان پاساژ دریا و پاساژ صدف قیمت‌های مناسبی دارد. قیمت‌ها خصوصا در مورد وسایل برقی نسبتا به تهران تفاوت چشمگیری دارد اما هنگام خرید باید حسابی با حواس جمع خرید کرد. تا دلتان بخواهد اجناس تقلبی در این بازارها وجود دارد.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید بهتر است بدانید خود فروشنده است! در سال‌های اخیر از شهرهای مختلف برای داد و ستد به قشم آمده‌اند و مغازه و پاساژ‌ها متعلق به افرادی که به دنبال سود بیش‌تر و طمع تعادل بازار را به هم ریختند و باعث شدند قیمت‌های مناسب این بازارها تا حدودی بالا رود به همین دلیل توصیه می‌کنیم از مغازه‌هایی خرید کنید که افراد محلی آن‌ها را اداره می‌کنند. محلی‌ها می‌دانند که گردشگری و رضایت مشتریان شرط زنده ماندن شهر و بهبود وضعیت توریسم است به همین دلیل سعی می‌کنند تا قیمت‎های مناسب را در بازارهای قشم حفظ کنند.

فروشندگان محلی را به راحتی می‌توان تشخیص داد. فروشندگان محلی بازارهای قشم بسیار آرام هستند. بازاری‌های اصیل و منصف که زیاد اهل چانه زدن و حرف زدن نیستند. از خرید و آشنایی با آنها لذت خواهید برد.

فصل حراج در قشم را می‌توان از اردیبهشت تا اواخر مرداد دانست. ماه رمضان نیز زمان مناسبی برای خرید است. سعی کنید ماه فروردین را برای خرید انتخاب نکنید. علاوه بر آنکه کمی قیمت‌ها بالا می‎رود جنس‌ها نیز جور نیست. در اوایل دی ماه نیز فصل حراج مجدد آغاز می‎شود. همانطور که گفته شد بازارهای چین در قشم را می‌توان در همه جای بازارهای قشم و درگهان پیدا کرد. علاوه بر این بندر لافت نیز جایی است که بازارهای چین زیاد است.

از قشم چی بخریم؟

علاوه بر اینکه قشم جایی است که تبادلات کالا برای عمده فروشی انجام می‌شود از خود قشم نیز به طور سنتی سوغاتی‌هایی وجود دارد که همیشه از خرید آن‌ها راضی خواهید بود و نمونه آن‌ها را در هیچ جای ایران نخواهید دید. یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که در جزیره قشم وجود دارد ادویه جات است. ادویه‌جات جنوب و انواع بسیار با کیفیت و خاص ادویه‌ها را در بازارهای سنتی می‌توان یافت. خرما نیز در بازارهای قشم از بهترین انواع و وجود دارد.

بازارهای قشم (از قشم چی بخرم)

انواع صنایع دستی و حصیری نیز در بازارهای قشم یافت می‎شود. انواعی از زیرانداز به نام تک یا سپ که همان سینی گرد است و ظرف نکه‌داری نان یا کفه همگی با دستان هنرمند زنان و مردان هرمزگان بافته می‌شود و از خرید این صنایع دستی پشیمان نخواهید شد. ماده اولیه تولید این حصیرها برگ درخت خرما است.

و رودوزی و نوار بافی همگی به دستان هنرمند دختران هرمزگانی بافته می‌شود. بسیار زیبا و هنرمندانه است و ارزش خرید دارد. با توسعه صنعت گردشگری در قشم صنایع دستی رونق دوباره گرفته است. حصیر بافی و تولید تزیینات و زینت آلات این روزها رونق گرفته است. صنایع دستی که حاصل صدف‌ها و حلزون‌های خلیج فارس است در تزئینات تولید شده توسط مردم منطقه منحصر به فرد است و هیچ جای ایران نمونه این کارها را پیدا نمی‌کنید.

نان تموشی بسیار خوش طعم است. ترکیبی از انواع ادویه جات معطر و طعم خوش این نام از یاد شما نمی‌رود. کیک هلر نیز سوغاتی خوبی است که منحصر به قشم است و می‌توانید با خرید آن طعم خاص این شیرینی را تا مدت‌ها داشته باشید.

علاوه بر سوغاتی‌های منحصر به فرد آنچه با قاطعیت می‌توان در مورد خرید از بازارهای قشم گفت قیمت ارزان پوشاک است. احتمال زیاد کیف و کفش ارزان و با کیفیت نیز خواهید یافت. در مورد سایر لوازم مانند لوازم برقی و ادکلن و غیره احتمال خرید ارزان وجود دارد اما در مورد اصالت برندها باید در خرید حرفه‌ای باشید تا اجناس با قیمت مناسب و کیفیت بالا پیدا کنید.

در انتخاب مراکز خرید به عنوان توریست چند نکته را در نظر داشته باشید. مرکز خرید از محل اقامت شما فاصله زیادی نداشته باشد. ارزش ندارد که زمان با ارزش خود را با طی مسافت‌های طولانی طی کنید و از جاذبه‌های شگفت‌انگیز قشم دور بمانید. بررسی کنید مرکز خرید محل استراحت و رستوران خوب داشته باشد تا در حین تفریح آنچه لازم دارید را خریداری کنید.

[تعداد: 13    میانگین: 3.5/5]

9 دیدگاه ها

  1. سهیل ابراهیمیان گفت:

    بهترین مراکز خرید قشم کدامند؟

    • mahgol گفت:

      من چندسال پیش رفتم قشم. اون موقع فقط بازار قدیم قشم، بازار ستاره و درگهان بود ولی الان قشم شده پس از مراکز خرید و جون میده واسه خرید کردن.

    • ماندانا گفت:

      بستگی به این داره که قصد خرید چه چیزی را از قشم دارید… من خودم برای خرید پوشاک معمولا بازار ستاره قشم ، بازار دودلفنین درگهان و بازار فردوسی را ترجیج میدهم

    • ساحل گفت:

      من بازار چینی های قشم را خیلی دوست داشتم. چندسال پیش که من رفتم نزدیک بازار ستاره بود. ولی فکر میکنم الان تغییر مکان داده باشه. حتما یه سر به بازار چینی های قشم هم بزنید

  2. سپاس از سایت خوبتون

  3. الن گفت:

    من واسه اولین بار میخوام برم خیلی هیجان دارم‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *