نکات مهم در انتخاب یک هتل خوب، ایمن و با امکانات

مراقبت از خود در سفر
مراقب خودتان باشید تا در طول سفر بیمار نشوید
سپتامبر 8, 2018
سفری لذت بخش
این توصیه‌ها را به کار بگیرید تا سفر شاد و بدون دردسری داشته باشید 
سپتامبر 12, 2018
نکات مهم در انتخاب هتل

انتخاب هتل خوب همیشه کار سختی است. هتل‌ها برای بیشتر افراد معنایی فراتر از یک مکان فیزیکی دارند؛ زیرا در همه لحظات و در خاطره‌های ایجادشده در سفر شریک‌اند. اکثر مردم زمانی از سفر خود لذت بیشتری می‌برند که در جایی امن، راحت، زیبا، تمیز، با کارکنان خوش‌برخورد و امکانات مناسب اقامت داشته باشند. در این صورت است که پس از ورود به محل موردنظر به آرامش ذهنی می‌رسند و می‌توانند از ادامه سفر لذت ببرند.
پس انتخاب هتل مناسب برای اقامت در سفر بسیار مهم است زیرا می‌تواند تجربه سفر را به یک تجربه عالی و یا یک تجربه ناخوشایند تبدیل کند.
اگر تصمیم دارید در طی چند روز یا چند هفته آینده به سفر بروید و میخواهید در یک هتل امن و آرام اقامت کنید بد نیست این مقاله را بخوانید. مطالب ارائه شده در این‌جا اشاره به نکات مهم در انتخاب هتل هستند که دانستن آن‌ها کمک می‌کند انتخاب هوشمندانه تری برای محل اقامت خود داشته باشید:

  • ارزان‌تر بودن هتل به معنای بهتر بودن آن نیست
  • هتل‌های خوب صبحانه خوب سرو می‌کنند
  • زمان تحویل اتاق و خروج دیرتر از ویژگی‌های یک هتل خوب است
  • تمیزی اتاق‌ها، این اساسی‌ترین خصوصیت یک هتل عالی است
  • حمام و سرویس بهداشتی تمیز
  • هتل خوب حتماً گاوصندوق دارد
  • اینترنت رایگان، امکانی که نمی‌توان از آن چشم پوشید
  • هتلی که رستوران دارد، خیال شما را راحت می‌کند
  • فضاهای عمومی برای تفریحات داخل هتل
  • فعالیت‌های هماهنگ شده، تورهای گردشگری
  • امکانات تفریحی داخلی مانند استخر و…
  • کارکنان متخصص، برخوردهای حرفه ای

ارزان‌تر بودن هتل به معنای بهتر بودن آن نیست

مسافران با توجه به بودجه‌ سفر خود تمایل دارند که به سمت موارد ارزان‌تر بروند و در بعضی هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. اما بهتر است در هزینه اقامت خود صرفه‌جویی نکنید و هتل مناسبی را پیدا کنید. هتل‌های ارزان به دلیل داشتن تختخواب‌های نامناسب، حمام و سرویس بهداشتی کثیف و نداشتن امکانات مناسب اغلب نامطلوب هستند. در این مورد از صرفه‌جویی دست‌بردارید زیرا اقامت در هتل نامناسب می‌تواند تمام سفر شمارا تحت‌الشعاع قرار داده و تمامی هزینه‌های شمارا به‌طورکلی از بین ببرد.

 

پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای اقامت در هتل مناسب به نفع شماست و بعد از سفر برای انجام این کار از خود تشکر خواهید کرد.

 

هتل‌های خوب صبحانه‌ خوب سرو می‌کنند

یکی از نکات مهمی که در انتخاب هتل وجود دارد سرو صبحانه است. در بعضی از هتل‌ها معمولاً زمان سرو صبحانه خیلی زود شروع و خیلی زود تمام می‌شود. از طرفی صبحانه‌های باکیفیتی سرو نمی‌شود و آیتم‌های موجود در بوفه صبحانه بسیار محدود است و مسافر را به خوردن صبحانه جذب نمی‌کند.

 

انتخاب هتل

درصورتی‌که وجود یک صبحانه خوب مسافر خسته را به اشتیاق می‌آورد که صبح زودتر بیدار شود و شروع خوبی برای روز داشته باشد. همچنین خوردن یک صبحانه خوب کمک می‌کند که شما به عنوان مسافر در طول روز احتیاج کمتری به خوردن تنقلات و میان وعده داشته باشید درنتیجه نیازی به خرید انواع اسنک‌ها ندارید و می‌توانید بودجه غذایی خود را کاهش داده و صرفه‌جویی کنید.

  توصیه های اقتصادی برای انتخاب یک هتل عالی 

زمان تحویل اتاق و خروج دیرتر از ویژگی‌های یک هتل خوب است

هیچ‌وقت هتل‌هایی را که زمان تحویل اتاق و خروج از آن‌ها زودتر از ساعت ۱۰ صبح است انتخاب نکنید. بهترین هتل‌ها ساعت ۱۱ صبح را برای خروج مسافر و تحویل اتاق در نظر می‌گیرد و البته هتل‌هایی که واقعاً خوب هستند به شما زمان می‌دهند که اتاق خود را تا ظهر تخلیه کرده و تحویل دهید. خواب در سفر بسیار مهم است و تنها از طریق داشتن یک خواب خوب در روز آخر می‌توانید انرژی لازم برای بازگشت به منزل را داشته باشید. هتل‌هایی با زمان خروج دیرتر این موضوع را درک می‌کنند و اغلب محیط آرام‌تری را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین هتل‌هایی که از شما می‌خواهند در روز خروج صبح زود وسایل خود را جمع کرده و اتاق را تحویل دهید مکان مناسبی برای اقامت نیستند.

هتل‌های با ساعت ورود انعطاف‌پذیر نیز مناسب‌تر هستند. بسیاری از هتل‌ها قبل از ساعت ۲ شمارا پذیرش نمی‌کنند و اجازه ورود به اتاق را به شما نمی‌دهند. اما هتل‌هایی که معمولاً اتاق‌های آماده برای تحویل در هر ساعت از روز دارند، برای پذیرش مناسب‌تر هستند.

تمیزی اتاق‌ها، این اساسی‌ترین خصوصیت یک هتل عالی است

یکی از اولین نکات مهم در انتخاب هتل تمیزی اتاق‌هاست.

 

تمیزی اتاق‌های هتل
اگر به‌صورت اینترنتی می‌خواهید اتاق رزرو کنید، همه‌ی عکس‌های اتاق‌های هتل موردنظر را خوب ببینید و همچنین نظرات کاربران در مورد تمیزی اتاق‌ها به‌دقت بررسی کنید، سپس اقدام به رزرو نمایید. درصورتی‌که به‌صورت حضوری می‌خواهید در هتلی اتاق بگیرید، بهتر است قبل از ارائه مدارک و پرداخت وجه از پذیرش هتل بخواهید که اتاق موردنظر را به شما نشان دهند. پس از ورود به اتاق زوایای مختلف آن را خوب ببینید و مطمئن شوید که همه‌جا تمیز و مرتب است. یکی از نکاتی که در این زمینه به شما کمک می‌کند این است که چک کنید هتل موردنظر خدمه‌ای مخصوص مرتب‌سازی و تمیزی هرروز اتاق‌ها را در نظر گرفته باشد.

حمام و سرویس بهداشتی تمیز

برای انتخاب هتل بهتر است به حمام و سرویس بهداشتی دقت کنید. مکان‌هایی را انتخاب کنید که حمامی با کاشی‌های تمیز و بدون جرم و دوش استاندارد و مناسب دارند. مطمئن شوید که آن منطقه از فشار آب مناسبی برخوردار است. همچنین سرویس بهداشتی نیز باید محیطی کاملاً تمیز داشته باشد و قبل از ورود شما شسته و کاملاً ضدعفونی شده باشد.

 

دقت کنید که در محیط حمام و سرویس بهداشتی انواع لوازم بهداشتی نظیر شامپو، صابون، مایع دستشویی، دستمال‌کاغذی، حوله و سطل زباله وجود داشته باشد.

 

 

هتل خوب حتماً گاوصندوق دارد

بهتر است هتل‌هایی را انتخاب کنید که در داخل اتاق گاوصندوق داشته باشند. به‌این‌ترتیب می‌توانید خودتان رمز گاوصندوق را تعیین کنید و در مواقعی که در هتل نیستید نگران پول و اشیای قیمتی خود نباشید. همچنین اگر در اتاق خود گاوصندوق داشته باشید نیاز ندارید برای نگهداری اشیای خود هزینه‌های اضافی به هتل پرداخت کنید.

  قوانین و مقرارات

اینترنت رایگان، امکانی که نمیتوان از آن چشم پوشید

درحالی‌که اینترنت برای همه مسافران لازم نیست، اما در دنیای امروز به دست آوردن بسیاری از اطلاعات از طریق اینترنت بهترین و ساده‌ترین راه است. به‌خصوص برای مسافرانی که دوست دارند هنگام اقامت؛ اطلاعاتی در مورد مکان سفر خود به دست بیاورند، در حین سفر از طریق اینترنت به کارهای روزمره خود سری بزنند و با عزیزان خود در ارتباط باشند. بنابراین انتخاب هتل با اینترنت رایگان همیشه گزینه بهتری است.
پس از پذیرش در هتل‌هایی که اینترنت رایگان دارند آن‌ها به شما رمز اینترنت را می‌دهند و به‌محض اینکه وارد هتل شوید و در محیط آن باشید به دنیای مجازی وصل خواهید شد.

هتلی که رستوران دارد خیال شما را راحت می‌کند

 

وجود رستوران در هتل

بودن یک رستوران در هتل معمولاً موضوع بسیار مهمی نیست و هتل‌های بسیار خوبی وجود دارند که در داخل آن‌ها رستوران وجود ندارد. اما اگر خانوادگی سفر می‌کنید، بودن یک رستوران در محل اقامت شما مزایای زیادی دارد. می‌توانید غذاهای مطمئن در رستوران هتل میل کنید و در کنار آن‌وقت بیشتری با خانواده خود بگذرانید. همچنین می‌توانید در رستوران هتل جشن‌های خانوادگی بگیرید مثل جشن تولد و سالگرد ازدواج. همین‌طور بودن یک رستوران در فضای هتل می‌تواند محل مناسبی برای قرارهای کاری و بستن قراردادهای تجاری باشد. باید توجه داشت که کیفیت غذا در رستوران هتل نیز بسیار حائز اهمیت است. باید دقت کنید که غذاها کاملاً تازه و پخته‌شده باشند و به‌صورت گرم سرو شوند. یکی دیگر از مزایای بودن رستوران در فضای هتل این است که معمولاً رستوران هتل‌ها می‌توانند غذاهای خاص و محلی آن منطقه را سرو کنند.

فضاهای عمومی برای تفریحات داخل هتل

اگر یک هتل رستوران ندارد بهتر است حداقل یک فضای عمومی بزرگ داشته باشد. بهترین هتل‌ها مکان‌هایی هستند که به‌غیراز اتاق‌ها فضاهایی برای برقراری تعامل افراد با یکدیگر داشته باشند. این فضاها می‌تواند مکان‌هایی نظیر کافی‌شاپ، فضای بازی‌های دسته‌جمعی مثل بیلیارد و فوتبال دستی و یا فضاهایی در کنار ساحل باشند. داشتن فضاهایی به این سبک بر ارزش و اعتبار یک هتل می‌افزاید و کمک می‌کند که مسافران آرامش بصری و آرامش خیال بیشتری برای گسترش ارتباطات خود داشته باشند.

فعالیت‌های هماهنگ شده، تورهای گردشگری

 

هتل‌هایی که واقعاً خوب هستند تورها و فعالیت‌های گردشگری را به‌خوبی سازمان‌دهی کنند. آن‌ها به این نحو باری از دوش مسافران و گردشگران برمی‌دارند و خیال آن‌ها را از جهت هماهنگی برای دیدن مکان‌های گردشگری و استفاده از امکانات تفریحی راحت می‌کنند. در این مکان‌ها شما بدون نگرانی می‌توانید به فعالیت‌های هماهنگ شده توسط هتل‌ها بپیوندید و از امکاناتی مثل پکیج‌های ورزشی و پکیج‌های تفریحی نظیر گشت‌ها و تورها لذت ببرید.

امکانات تفریحی داخلی مانند استخر و…

 

در انتخاب هتل خوب امکانات تفریحی داخلی از موارد قابل‌ذکر است. هرچقدر که این امکانات بیشتر باشد درواقع شما در ازای مبلغی که برای اقامتتان پرداخت می‌کنید از مزایای بیشتری بهره می‌برید. این امر کمک می‌کند بتوانید در هزینه‌های تفریحی سفر خود صرفه‌جویی کنید.
ممکن است شما در روزهایی از سفرتان به هر دلیلی مثل خستگی و یا به دست آوردن آرامش نخواهید از هتل خارج شوید، بنابراین بهتر است که مطمئن شوید می‌توانید ساعاتی در روز را در خود هتل سرگرم شوید. برای این منظور در هنگام انتخاب هتل توجه کنید که آن‌ها فضاهایی نظیر فضاهای بازی برای تخلیه انرژی و هیجان، فضاهای ماساژ و اسپا برای استراحت و ریلکس شدن، و استخر برای شنا و آفتاب گرفتن داشته باشند؛ تا در صورت نیاز بتوانید اوقات مفرحی داشته باشید بدون اینکه لازم باشد از هتل محل اقامت خود خارج شوید.

  چند نکته درباره بودجه‌بندی سفر

کارکنان متخصص، برخوردهای حرفه ای

کارکنان هتل‌ها ممکن است کارهای زیادی برای شما انجام دهند اما نحوه برخورد و علاقه آن‌ها به کار خود بسیار مهم است. وقتی برخورد خدمه و کارکنان مناسب و گرم باشد شما احساس می‌کنید در خانه هستید و آن‌ها عضوی از خانواده شما هستند. درنتیجه با خیال راحت، آرامش بیشتری به دست می‌آورید. مدیران هتل‌ها باید توجه کنند که یک هتل فقط یک مکان برای اقامت نیست بلکه باید با انتخاب مناسب کارکنان و خدمه محیطی گرم و دوست‌داشتنی را برای مسافران فراهم کنند.

البته نیازی نیست یک هتل همه موارد گفته‌شده را داشته باشد اما وجود اکثر موارد فوق در یک هتل یعنی یک فضای عالی برای اقامت و لذت بردن از اوقات سفر. یک هتل بدون اهمیت دادن به این موارد برای مدت طولانی موفق به جذب مسافران نخواهد شد. افراد مختلف انواع متفاوتی از نیازها را دارند و برحسب نیازهای خود محل اقامت خود را انتخاب می‌کنند. لازم نیست یک هتل کامل و صد در صد بدون نقص باشد، ولی مهم است که اتاق‌ها تمیز و دارای قفل باشند، حمام و دوش تمیز و مناسب باشند و تخت‌ها راحت باشند.
در آخر به یاد داشته باشید که برای انتخاب هتل لازم نیست به دنبال یک هتل تفریحی پنج ستاره باشید بلکه اساساً باید به دنبال مکانی با امنیت بالا و کاملاً راحت باشید.هتل‌ها می‌توانند عالی باشند اگر تمام سعی خود را به کار بگیرند تا بتوانند لحظات خوبی را برای شما رقم بزنند لازم نیست به دنبال هتل‌هایی باشید که تمام ویژگی‌های فوق را داشته باشد. هتل‌هایی مناسب هستند که به شما کمک کنند تا به‌عنوان یک مسافر از تمام تجربیات سفر به آن منطقه لذت ببرید، نه اینکه صرفاً در قبال پول به شما جایی برای خواب بدهند. پس مطمئن شوید در هتلی اقامت می‌کنید که بتواند اوقات خوبی را برای شما رقم بزند.

چگونه این مکان‌ها را پیدا کنید؟ برای پیدا کردن هتل مناسب بهتر است که به‌تمامی نکات مهم در انتخاب هتل دقت کنید، همه عکس‌های هتل را ببینید، به سایت هتل سری بزنید و نظرات کاربران در مورد هتل را بررسی کنید، در سایت هتل‌ها امتیازات و ستاره‌های هتل را چک کنید و درنهایت به توصیه‌های دیگران که قبلاً به هتل‌های آن منطقه رفته‌اند به‌دقت گوش کنید تا بتوانید بهترین گزینه برای هتل موردنیاز خود را بیابید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *