توصیه های اقتصادی برای انتخاب یک هتل عالی 

بودجه بندی سفر
چند نکته درباره بودجه‌بندی سفر
آگوست 20, 2018
سفر به جزیره قشم
آنچه برای سفر به جزیره قشم باید بدانیم!
آگوست 25, 2018
توصیه های اقتصادی برای انتخاب یک هتل عالی

اغلب مردم دنیا به سفر کردن علاقه مند و مشتاقند و در رویاهایشان برای داشتن تعطیلاتی فراموش نشدنی و ماجراجویانه برنامه ریزی می کنند.برای عده ای هم سفر کردن بخشی از کسب و کارشان است.

اما چند درصد از افراد واقعاً عزمشان را جزم کرده و یک سفر تفریحی و یا کاری را تجربه میکنند؟

معمولاً یکی از دلایلی که مردم مسافرت را نادیده میگیرند موضوعات مالی مربوط به انتخاب هتل،رزرو هتل و اقامت در هتل است.آنها اودمیگویند سفر خرج دارد و نمی توان با بودجه کم به سفر رفت.

از طرفی برای انتخاب هتل عواملی وجود داردکه مهم ترین آنها سازگاری با توانایی مالی مسافران است.

برای همه مسافران خوشایند خواهد بود که با هزینه کم اما مثل مقامات بلندپایه سفر کنند،در این نوشتار ما میخواهیم نکاتی را یاد آوری کنیم که بتوانید هزینه های اقامت در هتل را به حداقل رسانده و بی دغدغه و آسوده سفر کنید.

فراموش نکنید که یک اقامت خوب مستلزم توجه و بررسی کامل است. پس اگر می خواهید اقامتی خوب در یک هتل مناسب داشته باشید وقت بگذارید و در انتخاب هتل نهایت دقت را داشته باشید. با تکرار این اصول در هر سفر، تصمیم گیری راحت تر و مناسب تری را تجربه خواهید کرد و سفر لذت بخش تری را برای خود رقم خواهید زد.

  1. قبل از انتخاب و رزرو هتل سایتها تخفیف را بررسی کنید
  2. هزینه خود را از قبل مشخص کنید.
  3. به دنبال تبلیغات و اسم های تجاری بزرگ نباشید.
  4. هتل را با توجه به موقعیت مکانی انتخاب کنید.
  5. زمان مناسبی رابرای سفر انتخاب کنید.
  6. انتظاراتتان را با بودجه خود تطبیق دهید.
  7. هتل آپارتمان را برای اقامت انتخاب کنید.

 

1. قبل از انتخاب و رزرو هتل سایتها تخفیف را بررسی کنید.

تقریباً همه هتل ها به منظور جذب مسافران امکانات تخفیفی متنوعی را در سایتها تخفیف منتشر میکنند.قبل از انتخاب هتل و حتی پیش از رزرو هتل بهتر است به صورت آنلاین قیمتهای اقامت در هتل را بررسی و مقایسه کرده و بهترین پیشنهاد را انتخاب کنید.

وقتی برای مقایسه قیمت ها جست و جوی آنلاین میکنید احتمال اینکه کوپن های شگفت انگیز استفاده از استخر،اسپا،زمین بازی یا حتی تخفیف 50 درصدی رستوران هتل را پیدا کنید.

در اینصورت بخش زیادی از پولتان صرفه جویی خواهد شد.البته همیشه باید دقت کنید که که پیشنهادات تخفیفی شامل چه امتیازاتی خواهد بود،گاهی هزینه ای که میپردازید فقط شامل اقامت در هتل است و برای استفاده از سایر امکانات باید هزینه جداگانه بپردازید. حتما پیش از رزرو هتل مطمئن شوید که چه امکاناتی همراه این رزرواسیون به شما تعلق می‌گیرد و آن‌ها را در هتل بخواهید.

ممکن است کسی این وسط فراموش کرده باشد که اتاق شما با صبحانه رزرو شده!

  رازهایی درباره انتخاب هتل

نکته مهم دیگر این است که برای اطلاع از تخفیف های دوره ای میتوانید عضو باشگاه مشتریان هتل های زنجیره ای شوید، اغلب هتل ها برای مشتریان وفادار خود تسهیلات ویژه ای جهت اقامت در هتل در نظر میگیرند،بنابراین اگر یکبار در انتخاب هتل موفق بوده اید و تجربه خوبی داشته اید عضویت در باشگاه مشتریان را فراموش نکنید و از امکانات آنها در سایر شهرها و حتی کشورهای دیگر یهره مند شوید.

 

اگر برای مناسبتی خاص سفر می‌کنید، مثلا سفر ماه عسل یا سالگرد ازدواج، این را به هتل بگویید. معمولاً سعی می‌کنند کارهایی خاص برای شما بکنند که از این سفر همیشه به خوشی یاد کنید. حتی دیده شده که اتاق نسبتاً معمولی زوج خوشبخت را به بهترین اتاق هتل ارتقاء داده‌اند.

 

2. هزینه خود را مشخص کنید.

پیش از انتخاب هتل خوب است که حداکثر مبلغی را که برای رزرو و اقامت در هتل در نظر گرفته اید را مشخص کنید.شما میتوانید با توجه به نرخ مصوب هزینه اقامت در هتل که اغلب هتل ها در سایت رسمی خودشان اعلام میکنند و با در نظر گرفتن میزان بودجه خودتان و البته کیفیت و امکانات هتل اقدام به انتخاب و رزرو هتل بنمایید.

نکته مهم تر اینکه میتوانید بعد از بررسی هزینه ها با روابط عمومی هتل و یا مسئولین پذیرش مستقیماً مذاکره کنید و از آنها سوال کنید آیا امکان پذیرش شما با این میزان هزینه پیشنهادی برایشان امکانپذیر است یا خیر؟

در 80% مواقع درصورتیکه بدون واسطه با هتل ها مذاکره کنید نتیجه قابل قبولی خواهید گرفت.

3. به دنبال تبلیغات و اسمهای تجاری بزرگ نباشید.

وقتی تصمیم میگیرید در هزینه های اقامت در هتل صرفه جویی کنید، یا اگر طرفدار سفر با هزینه کمتر هستید و از طرفی میخواهید در یک هتل راحت ،بزرگ، و شیک اقامت کنید بهتراست هتل های نوساز و تازه تاسیس و شاید حتی هتل هایی که کمتر نامشان  را شنیده اید در اولویت قرار دهید.

معمولاً این هتلها برای اینکه رقبا را کنار بزنند و نام خودشان را مطرح کنند،قیمت کمتری نسبت به هتل های دیگر برای اتاق هایشان در نظر میگیرنند.

اغلب هتل های تازه تاسیس ،همان هتل هایی که تبلیغاتشان را در تلویزیون یا بیلبوردهای سطح شهر کمتر دیده اید، هتل هایی هستند که میتوانید در آنها به معنای واقعی راحت تر به سرویس های مختلف را داشته باشید و از طرفی تسهیلات بیشتری هم در اختیارتان قرار میگیرد.

گاهی اهمیت به  تجربه کسانی که  اقامت در هتل و آسوده گی و آرامش را داشته اند بهتر از باور تبلیغات است،تازه این همه ماجرا نیست چون این هتل ها علاوه بر قیمت رقابتی تلاش میکنند خدماتشان هم یک سر و گردن از سایر هتلها بالاتر باشدتا اسم در کنند و به عنوان هتلی ایده آل شناخته شوند .

اگر می‌توانید هتل خود را حدود دو – سه ماه پیش از سفر رزرو کنید، معمولاً تخفیف خوبی به شما تعلق خواهد گرفت و اگر هم بخواهید آن را کنسل کنید هزینه‌ی ناچیزی از پرداخت شما کسر و مابقی به شما بازگردانده می‌شود. معمولاً این کار ارزشش را دارد. از طرف دیگر هر چه به روزهای آخر نزدیک شوید علاوه بر این که انتخاب‌های‌تان محدود می‌شود قیمت نیز بی رحمانه بالا می‌رود!

 

  این توصیه‌ها را به کار بگیرید تا سفر شاد و بدون دردسری داشته باشید 

4. هتل را با توجه به موقعیت مکانی انتخاب کنید.

موقعیت مکانی هتل

 قبل از اینکه هتل خود را انتخاب کنید نقشه مکان آن را ببینید تا بفهمید دسترسی هتل به وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و جاذبه ها چگونه است، مسلما هتلی که موقعیت مکانی بهتری داشته باشد قیمت گرانتر و هتل هایی که در جاهای کم رفت و آمدتر  هستند قیمت کمتری دارند.

حال که شما قصد انتخاب هتل با رویکرد اقتصادی و به صرفه دارید و میخواهید تا حد ممکن هزینه های رزرو هتل را کم کنید بد نیست که به هتل های دور از مرکز شهر نیز فکر کنید.

البته این پیشنهاد به این معنا نیست که انتخاب هتل در اطراف یا حومه شهر شما را متحمل به پرداخت کرایه تاکسی و یا هزینه مضاعف رفت و آمد کند، این انتخاب میتواند برای شما فرصت پیاده روی و آشنایی نوع زندگی مردمان شهر یا کشورتان را فراهم کند.

اگر سفری کاری در پیش دارید، موقعیت مکانی محل اقامت شما و سکوت و آرامش آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

پر واضح است که در سفرهای خانودگی اما بهتر است به امکانات تفریحی هتل و همچنین مراکز خرید و جاذبه هایی که در اطراف آن وجود دارد، بیشتر توجه کنید.

اگر با فرزند خود سفر می‌کنید بهتر است پیش از سفر جست و جویی بکنید،هتل‌هایی هستند که از صبح تا شب کلی برنامه برای فرزندان شما دارند و تمام روز آن‌ها را سرگرم می‌کنند.

 

 

5. زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید.

زمانی از سال که سفر می کنید اهمیت بسیار زیادی در هزینه رزرو هتل برایتان خواهد داشت.مشخص است که نرخ اقامت در هتل در روزهای تعطیلات رسمی و متوالی،در فصل تابستان و یا حتی زمان برگزاری یک رویداد مهم اجتماعی و یا یک فستیوال ورزشی و یا حتی یک جشنواره محلی به دلیل بالا بودن تقاضا و اطمینان از اینکه هیچیک از اتاقها خالی نخواهند ماند،افزایش چشم گیری خواهد داشت.

بنابراین بهتر است برای سفر خود زمانی را انتخاب کنید که اوج ورود مسافران به آن مقصد و یا حتی در صورت امکان تعطیلات آخر هفته نیز نباشد.

  جذاب‌ترین تفریحات در جزیره زیبای قشم (24 مورد)

در اینصورت اقامت آرامتری خواهید داشت و از هزینه های سرسام آور نیز خبری نیست و البته که در این شرایط استقبال و پذیرایی بهتری از شما خواهد شد.

6. انتظاراتتان را با بودجه خود تطبیق دهید.

انتخاب هتل

چیزی که در انتخاب هتل مهم است ،این است که تعداد ستاره ها برای هتل لازم هست اما کافی نیست. بنابراین هیچگاه بابت ستاره های هتل هیجان زده نشوید و هزینه های گزاف پرداخت نکنید.

بهتر است در انتخاب هتل کیفیت غذا و سرویس هتل، امکانات پذیرایی و برنامه‌های خاص – خصوصا برای بچه‌ها – ، چشم انداز هتل، تنوع اتاق‌ها و اندازه و امکانات داخل آن‌ها، امکانات رایگان هتل نظیر استخر – سرپوشیده و روباز – و ماساژ و محل ورزش، سهولت دسترسی به اطراف و موقعیت، آشنا بودن کارمندان هتل به زبان انگلیسی و مفید بودن ایشان در زمانی که از آنها راهنمایی می‌خواهید و نکاتی از این دست، در کنار تعداد ستاره‌های هتل تعیین‌کننده‌ درجه و کیفیت واقعی هتل هستند،پس برای اقامت در هتل و پیش از رزرو هتل همه یا حداقل بخشی از این نکات را در نظر بگیریدو به منظور صرفه جویی در هزینه ها از هرکدام که میتوانید صرف نظر کنید.

از طرف دیگر کاملا ممکن است برای کسی که به یک سفر کاری رفته یا برای دیدن جاهای دیدنی به اروپا سفر کرده، هتل، تنها نقش خوابگاه را بازی کند که در این صورت بسیاری از پارامترهای فوق اصلا مهم نخواهد بود!

بنابراین بهترین راه انتخاب هتل با رویکرد مقتصدانه این است که ابتدا انتظارات خود را شناخته و سپس بر اساس آنها انتخاب هتل صورت بگیرد،فراموش نکنید که باید انتظاراتتان را با بودجه خود تطبیق دهید.

7. هتل آپارتمان را برای اقامت انتخاب کنید.

انتخاب هتل آپارتمان

اقامت در هتل آپارتمان مثل کرایه آپارتمان است شما وارد آپارتمانی می شوید که در آنجا با آشپزخانه ای مجهز به وسایل آشپزی روبرو می شوید و این معمولا یعنی باید خودتان آشپزی کنید و از رستوران خبری نیست، بنابراین انتخاب هتل با این شرایط برای شما میزان زیادی صرفه جویی در هزینه ها را به همراه خواهد داشت .

البته اگر از افرادی هستید که دوست دارید در سفر از شما پذیرایی شود هتل آپارتمان انتخاب مناسبی برای شما نیست ، قیمت هتل آپارتمان ها از هتل ها خیلی کمتر است و بیشتر برای کسانی مناسب است که می خواهند اقامتی کوتاه داشته باشند و چندان هم هزینه نکنند. در این آپارتمان ها هر زمان که مایل باشید می توانید تسویه حساب کرده و محل اقامت خود را ترک کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *