قوانینی برای اقامت امن در هتل 

سفر به قشم
سفر به قشم و حضور در جشنواره تابستانی این جزیره
آگوست 15, 2018
بودجه بندی سفر
چند نکته درباره بودجه‌بندی سفر
آگوست 20, 2018
قوانین اقامت امن در هتل

قوانینی برای اقامت در هتل

درست است که این روزها آژانس های مسافرتی معتبر، شرکت های هواپیمایی بزرگ، قطارهای مسافرتی سریع السیر و هتل های لاکچری و شیک، سفر های دور و نزدیک را به اندازه پیاده روی عصریک روز تعطیل آسان و لذت بخش کرده اند؛ اما برای اینکه از شر دزدان هنرمندی که که گردشگران و مسافران هیجانزده را هدف گرفته و غافلگیرشان میکنند در امان بمانید و مصائبی چون گم شدن یا از دست دادن اموالتان را تجربه نکنید و سفری امن و ایمن و اقامتی آرام و آسوده داشته باشید، باید کمی با احتیاط عمل کرده و ” اموالتان را سفت نگه دارید، و در شهر یا کشور غریب به دنبال دزد و گروه های کیف قاپ نگردید” ، البته که سفر در سراسر جهان یک تجربه هیجان انگیز است، که احتمالاً تا آخر عمر از یادتان نخواهد رفت ؛ اما هیجان دزد و پلیس بازی سفر شما را تلخ خواهد کرد ، بنابراین اولین گزینه اقامت در یک هتل و اتاق امن است ، در این نوشتار سعی داریم نکات امنیتی زیر که  اقامت شما را  در هتل لذتبخش تر خواهد کرد را یادآوری کنیم.

  • قبل از سفر
  • انتخاب یک هتل ایمن
  • هنگام ورود و انتخاب اتاق
  • بررسی و تحویل اتاق
  • اقامت در اتاق
  • امنیت در آسانسور
  • امنیت درپارکینگ
  • تحویل اتاق و ترک هتل

 

قبل از سفر :

  1. از تمام اسناد مهم مثل بلیط هواپیمایی،شناسنامه و کارت ملی،پاسپورت،کارتهای اعتباری به صورت دیجیتال و کاغذی کپی پشت و رو تهیه کنید.(همراه داشتن گواهینامه رانندگی و دفترچه خدمات درمانی در سهولت سفر به شما کمک خواهد کرد)
  2. کلیه اشیاء قیمتی که با خود میبرید مثل طلا و جواهر نیز باید حتما قبل از سفر عکسبرداری شوند.

انتخاب یک هتل ایمن:

1. قفلهای الکترونیکی مدرن برای اتاق میهمان:

بهتر است هتلی را انتخاب کنید که قفل درهای ورودی اتاقهای آن به صورت منحصر به فرد طراحی شده باشد،قفل این اتاقها به طور خودکار با ورود میهمان جدید تغییر میکند ،بنابراین احتمال بسیار کمی وجود دارد که کس دیگری این کلید را داشته باش.
نصب قفلهای مناسب و سالم روی پنجره ها و احتمالا درب بالکن نیز مهم است .،در اینصورت هرگز وقتی دارید چای میخورید یا زیر دوش هستید غافلگیر نخواهید شد.البته از این مورد که درب ورودی اتاق باید قفل و بست مناسبی داشته باشد و با یک ضربه محکم و ناگهانی باز نشود صرف نظر نکنید.

2. دستگاهها و علائم هشدار دهنده حساس به دود و آتش:

وجود تجهیزاتی که نسبت به دود و بروز آتش سوزی حساس باشد در کلیه اتاقها ،راهروها و محل برگزاری نشست ها و جلسات الزامیست.
در این مورد مطمئن شوید که امکانات اولیه اتفای حریق برای تمامی طبقات نصب و قابل استفاده است و در صورت بروز هرگونه آتش سوزی شما نیاید تا رسیدن آتش نشان ها منتظر بمانید و منتظره اتش را تماشا کنید.

3. تربیت و آموزش پرسنل برای حفظ و ایجاد امنیت:

برای میهمانان و مسافران هتل بسیار موجب آرامش و امان خواهد بود اگر کارمندان و پرسنل هتل به منظور ایجاد محیطی امن و ایمن برای آنها در تلاش باشند،این مهم بیشتر خواهد شد اگر افرادی برای اسکورت و همراهی میهمانان در نظر گرفته شده باشند.

  این توصیه‌ها را به کار بگیرید تا سفر شاد و بدون دردسری داشته باشید 

4. امکان برقراری تماس تلفنی:

در هر جا از فضای هتل شامل اتاقها ،راهروها،و پارکینگ ها باید امکان ارتباط با پذیرش و در صورت نیاز گزارش موضوع به آنها تعبیه شده باشد.

5. نور و روشنایی مناسب:

در تمام طول شبانه روز محیط هتل و اطراف آن باید روشنایی مناسبی داشته باشد تا امکان استفاده آسوده از فضاهایی چون پارک ، پارکینگ ، زمین بازی و …فراهم باشد.

6. محل و موقعیت قراگیری هتل:

در سفرهای داخلی و مخصوصا سفرهای خارجی محل جغرافیایی هتل و موقعیت محلی آن بسیار حائز اهمیت است ، در تمام نقاط دنیا و در تمام شهرها و کشورها محله ای وجود دارد که میزان جرم و جنایت و حتی دزدی و کیف قاپی امثالهم در آن بیشتر از سایر نقاط است، بنابراین بسار مهم است که هتل را در چه محدوده ای انتخاب میکنید.

هنگام ورود و انتخاب اتاق:

  1. در زمانیکه وارد هتل میشوید و منتظر اقدامات مسئولان پذیرش هستید یک لحظه از چمدان و آنچه همراه خود دارید ، چشم برندارید،در این وقت چمدان،ساک دستی و … را پیش خودتان نگه داشته و در فضای لابی رها نکنید.
    بهتر است در این مدت نگاهتان همواره به چمدان باشد چراکه این اولین و بهترین فرصت برای دزدان خواهد بود که از حواس پرتی و دستپاچگی شما در بدو ورود استفاده کنند.

    انتخاب هتل

  2. شناسنامه و پاسپورت و کارتهای اعتباری را پس از پذیرش روی پیشخوان  رها نکنید.وقتی لاب شلوغ است و همه مسافران به دنبال بررسی اتاق و تحویل مدارک خود هستند معمولاًدزدان از این فرصت استفاده میکنند و به شما نزدیک میشوند.
  3. به محض پذیرش کارت هتل را دریافت کرده و یک نسخه از آن را به همراهان خود نیز بدهید و همواره همراه خود نگه دارید.
  4. از مسئولین پذیرش و هماهنگی اتاقها درخواست کنید تا در صورت امکان اتاقهایی در طبقات میانی برای شما در نظر بگیرند.این اتاقها که بین طبقات سوم و ششم هتل هستند به دلایلی حداکثر امنیت و ایمنی را دارند و در زمان بروز حوادث غیر مترقبه قابل دسترس تر خواهند بود برای مثال در بعضی کشورها تجهیزات امداد رسانی به طبقات 6 به بعد به راحتی امکانپذیر نیست و یا حتی امکان رسیدن نردبان آتش نشانی به طبقات بالاتر سختتر خواهد بود.تا جای ممکن از پذیرفتن اتاقهای در طبقه همکف که درب و پنجره های آن به بیرون باز میشود خودداری کنید،محیطهای داخلی امن تر هستند. اتاقهای نزدیک به آسانسور نیز به دلیل امکان خروج سریع ایمنی بیشتری دارند اما به نظر میرسد پر سر و صداتر باشند .

بررسی و تحویل اتاق:

  1. بهتر است از فردی که مسئول حمل چمدانها و تحویل اتاق است بخواهید که شما را همراهی کند، هیچگاه خودتان به تنهایی وارد اتاق نشوید و حتما اتاق را از مسئول این کار تحویل بگیرد.
  2. پیش از هر چیز از صحت قفل درب ورودی و سایر قفلها نظیر درب بالکن و پنجره ها مطمئن شوید.
  3. داخل کمدهای دیواری، حمامو بالک را چک کنید و مطمئن شوید کسی در آنها پنهان نشده است.
  4. عملکرد تلفن را بررسی کنید و مطمئن شوید که امکان ارتباط با پذیرش و تماس های خارجی برقرار است.
  5. امکانات ایمنی داخل اتاق مثل کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه را در داخل اتاق پیدا کرده و در صورت نیاز نحوه کار با آنها را سوال کنیدحل نصب صندوق امنیتی و نحوه کار و تعریف رمز جدید را از مسئول تحویل اتاق سوال کرده و حتما مدارک ارزشمند خود را در آن بگذارید و رمز مناسب را روی آن قرار دهید.محتویات داخل یخچال را مشاهده کرده و در مورد چگونگی محاسبه آنها در صورتحساب نهایی سوال کنید تا در زمان خروج دچار مشکل نشوید.
  6. در مورد امکان استفاده از خدمات اینترنتی،امکانات تفریحی هتل مثل استخر و اسپا و حتی نحوه مشاهده شبکه های تلویزیونی از مسئول تحویل اتاق سوال بپرسید.
  آداب و رسوم مردم جزیره قشم

 

در بیشتر هتل‌ها، به خصوص هتل‌های ٤ و ٥ ستاره، گاوصندوق‌هایی در اتاق یا بخش پذیرش وجوددارد که برای امنیت بیشترِ وسایل با ارزش مسافران درنظر گرفته شده. با این‌که دوربین‌های مداربسته و نگهبانان هتل حواس‌شان به همه‌جا هست، اما باز هم امکان ناپدیدشدن چیزی، بدون این‌که صاحبش متوجه شود، وجوددارد. بنابراین بد نیست یک سری نکات را رعایت کنید تا اتفاقی برای وساارزش‌تان نیفتد.

 

اقامت در اتاق:

  1. هرگز پیش از اینکه از هویت فردی که پشت درب اتاق شماست مطمئن نشده اید،درب را باز نکنید.حتی برای ورود افراد خدماتی بابت نصب و یا تعمیر تجهیزات حتما با پذیرش در ارتباط  باشید.
  2. کلید درب اتاق را همواره نزدیک تخت خود قرار دهید،که اگر به دلایل اورژانسی مجبور به ترک اتاق شدید  حتماض آن را با خود ببرید، چون زمان بازگشت به اتاق به آن احتیاج خواهید داشت.
  3. زمانیکه داخل اتاق هستید و مشغول حمام ، استراحت یا مطالعه یا تماشای تلویزیون هستید حتماًدرب را قفل کرده و قلاب آن را بیندازید.
  4. هیچگاه کلید را روی درب نگذارید و مشغول کارهایتان نشوید، در صورت اینکه لحظه ای غافل شوید ممکن است دزدان با استفاده از قلاب و صفحه ای کاغذی کلید شما را از روی درب برداشته و در زمان مناسبی وارد اتاق شما شوند، و به همین راحتی شما کیف پول یا لب تابتان را از دست بدهید.
  5. مهم است که یک چراغ قوه کنار تخت داشته باشید، اگر احیاناً برق قطع شود درست نیست که در تاریکی وسط هتل بمانید.اگر به دلیل آتش سوزی یا هر حادثه غیر مترقبه دیگر مجبور به فرار از پله های هتل باشید داشتن یک چراغ قوه به شما کمک زیادی خواهد کرد.به یاد داشته باشید در مواقع اضطرار تنها چند دقیقه فرصت دارید بهترین تصمیم را بگیرید.
  6. اگر کلید خود را گم کردید یا جا گذاشتید حتما تقاضای اتاق جدید کنید.
  7. اگر تنهایید و به تنهایی سفر میکنید لازم نیست این را به همگان اعلام کنید، شماره اتاق خودتان را به همه کس نگویید .وقتی اتاق را ترک میکنید تلویزیون را روشن نگه دارید و شبها حتی اگردر اتاق نیستید چراغی را روشن بگذارید.
  8. زمانی که برای صرف شام و ناهار میروید، یا وقتی برای شنا  پیاده روی و …اتاق را ترک میکنید کیف پول،لب تاب، تلفن همراه و یا پول های نقد خود را در اتاق رها نکنید.
  بندر لافت (معرفی 9 جاذبه‌ گردشگری لافت)

 

فراموش نکنید که خودتان باید مراقب ایمنی و امنیت خود و همراهانتان باشید.
مهم نیست امنیت هتل چقدر موثر است شما مسئول خودتان هستید ،چرا که همیشه نمیتوان همه چیز را پیش بینی کرد.

 

امنیت در آسانسور:

  1. قبل از سوار شدن به آسانسور تمام مسافران را مشاهده کنید و آنها را بررسی کنید در صورتی که شخص مشکوکی در آسانسور است سوار نشوید و یا اگر در طبقات متوجه مورد مشکوکی شدید فوراً پیاده شوید.
  2. اگر در آسانسو ربه شما حمله شد چند دکمه را پشت سر هم فشار دهید و به دیوارتکیه دهید.

امنیت درپارکینگ:

 

پارکینگ هتل

  1. پارکینگ هتل در تمام ساعات شبانه روز جاییست که در معرض ورود افراد مشکوک قرار دارد ، بنابراین باید بیشتر مراقب حواس پرتی های ساختگی و عمدی افراد و کیف قاپی سرقت اموالتان باشید،البته توصیه میشود که از پارکینگ های شبانه روزی با نگهبان استفاده کنید.
  2. تا آنجاییکه ممکن است نزدیک درب خروج پارک کنید تا در معرض دید مسئولین پارکینگ باشید.تا نزدیک نشدن به خودرویتان کلید را در دست نگیرید.مدارک و اشیای ارزشمندتان را داخل ماشین نگذارید.
  3. وقتی از ماشین پیاده میشوید،دقت کنید که کسی شما را دنبال نمیکند ، کیف خود را روی دوشتان نندازید بلکه آنرا روی سینه قرارداده و با فشار دست نگه دارید.

تحویل اتاق و ترک هتل:

 

تحویل اتاق هتل

 

  1. کلیه لوازم خود را از داخل کمدها ،گنجه ها،جعبه امنیتی ،داخل کشوها و …برداشته و چیزی جا نگذارید.وضعیت چمدانها را چک کنید و از قفل آنها مطمئن شوید .
  2. تنها به اندازه نیاز فعلی خود تراول چک بگیرید و کمترین میزان پول نقد را به همراه داشته باشید،زمان خروج  از هتل و وقتی پول نقد زیادی را با خود حمل میکنید بهترین طعمه برای دزدان خواهید بود.همه پولها و کارتهای اعتباری و چک های مسافرتی را در یک کیف یا جیلتان قرار ندهید،آنها در جیب های جداگانه ای قرار دهید تا یکباره همگی آنها را باهم از دست ندهید.
  3. حداقل جواهرات را با خود حمل کنید ، به جای یک حلقه جواهرنشان با نگین های الماس چند قیراطی حلقه باریکی را دست کنید ،تا انگشتر و جواهراتتان باعث بروز جنایتی بزرگ نشود.
  4. در کلیه گشتهای شهری و حتی در زمان خروج و عزیمت به فرودگاه یا ایستگاههای قطار از تاکسی های مشخص شده هتل و یا وسائل حمل و نقل شهری استفاده کنید.
[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *