این توصیه‌ها را به کار بگیرید تا سفر شاد و بدون دردسری داشته باشید 

نکات مهم در انتخاب هتل
نکات مهم در انتخاب یک هتل خوب، ایمن و با امکانات
سپتامبر 10, 2018
پس انداز در سفر
چطور برای سفر کردن پول پس انداز کنیم؟
سپتامبر 15, 2018
سفری لذت بخش

Happy kids traveling by airplane for their vacations

سفر کردن همیشه سرشار از تصمیمات مهم است؛ تصمیماتی مانند این‌که به کجا سفر کنیم؟ چه مقدار بودجه به این سفر اختصاص دهیم؟ چند روز در مقصد خود بمانیم؟ آیا در هتل اقامت داشته باشیم یا هتل آپارتمان بگیریم یا اقامت‌گاه ویلایی رزرو کنیم؟ اصلاً با چه وسیله‌ای سفر کنیم؟ آیا با خودروی شخصی خود به سفر برویم یا از هواپیما و قطار و اتوبوس استفاده کنیم؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر.
اما جدا از تمام این سؤالات که پیش از آغاز سفر باید پاسخ روشن و مشخصی برای آن‌ها وجود داشته باشد خود سفر کردن تا حدی استرس‌آور است. به‌ویژه اگر قرار باشد با اعضای خانواده و عزیزان خود سفر کنیم یا مقصدمان جای جدیدی باشد که اطلاعات کمی در مورد آن داریم.اما توجه به برخی موارد خیلی ساده و کوچک می‌تواند کمک زیادی به راحت سفر کردن ما کند و موجب شود که با استرس کمتری سفر خود را آغاز کرده و در نهایت بعد از سپری کردن اوقاتی خوش با انرژی و شاداب به خانه بازگردیم. در اینجا قرار است چند راه حل ساده را عنوان کنیم تا بتوانیم سفر بهتری داشته باشیم.
این راه حل‌ها به صورت تیتروار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • از محل هتل خود بی‌خبر نباشید
  • مراقب باشید شماره پرواز از خاطرتان نرود
  • در سفر صبور باشید
  • با طلوع آفتاب بیدار شوید
  • حتماً کمی پول قایم کنید
  • حتماً اطلاعات خود را در جایی به‌جز حافظه تلفن همراه خود ذخیره کنید
  • بیشتر لبخند بزنید
  • مهم‌ترین وسایلی که باید همراه خود داشته باشید
  • بیمه مسافرتی یادتان باشد
  • شیک‌ترین صف بازرسی را انتخاب کنید
  • نقشه گوشی خود را فعال کنید
  • با جزئیات سفر کنید
  • حتماً چمدان خود را علامت‌گذاری کنید

از محل هتل خود بی‌خبر نباشید

 

از محل هتل خود بی خبر نباشید

اگر این اولین باری است که به یک شهر سفر می‌کنید و در صورتی که هتل محل اقامت خود را به صورت آنلاین رزرو کرده‌اید بسیار ضروری است که آدرس آن را با تمام جزئیات ممکن به خاطر سپرده و حتماً چند جا یادداشت کنید. امکان دارد با خیال راحت آدرس هتل را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره کرده باشید یا تصور کنید که به محض رسیدن به مقصد می‌توانید نشانی را از اینترنت دریافت کنید، اما تصور کنید که شارژ تلفن همراهتان تمام شود یا دسترسی شما به اینترنت به هر دلیل امکان پذیر نباشد. بنابراین حتماً قبل از اینکه منزل خود را با هدف رفتن به سمت فرودگاه، ایستگاه راه آهن، ترمینال مسافربری یا ماشین شخصی خود ترک کنید، آدرس، نام و شماره تلفن هتل را در گوشی خود ذخیره کرده و روی و چند برگ کاغذ بنویسید. البته تهیه نقشه و کروکی محل قرار گیری هتل نیز می‌تواند به خود شما یا راننده تاکسی که قرار است شما را به هتل برساند کمک کند.

مراقب باشید شماره پرواز از خاطرتان نرود

اگر با هواپیما سفر می‌کنید حتماً شماره پرواز خود را به خاطر بسپارید یا آن را در گوشی خود ذخیره کنید. در برخی از فرودگاه های داخلی یا خارجی تمامی اطلاعات پرواز اعم از ساعت و زمان دریافت چمدان‌ها و پریدن هواپیما فقط با شماره پرواز اعلام می‌شود. بنابراین فقط به حفظ بودن نام مقصد اکتفا نکنید و حتماً شماره پرواز را حفظ کنید. همچنین بهتر است به جز خود شما سایر اعضای خانواده نیز شماره پرواز را حفظ باشند. این موضوع می‌تواند مانع جا ماندن شما از پرواز شود و خیال شما را بابت به موقع رسیدن به پرواز راحت کند.

  اگر مجبورید در هتل بمانید، پس خوش بگذرانید 

در سفر صبور باشید

گاهی ممکن است اتفاقی بیفتد که شما از کوره در بروید اما یادتان نرود شما به سفر رفته‌اید تا لذت ببرید و کیف کنید. ممکن است به مترو یا اتوبوس دیر برسید؛ هیچ اشکالی ندارد، بعدی در راه است. یا شاید به اندازه کافی پول برای ناهار خود نداشته باشید، پس به جای عصبانیت و تلخ کردن کام خود و هم‌سفرانتان می‌توانید از این فرصت برای کشف رستوران‌های ارزان‌قیمت در اطراف هتل یا سطح شهر استفاده کنید.  همان‌طور که می‌بینید اصلاً دلیلی برای عصبانیت وجود ندارد؛ پس صبور باشید زیرا گاهی این اتفاق‌ها باعث آشنا شدن شما با فرصت‌های جدیدی می‌شود یا از این موقعیت به ظاهر ناراحت‌کننده یک خاطره جذاب بسازد.

با طلوع آفتاب بیدار شوید

 

با طلوع آفتاب بیدار شوید

زود بیدار شدن از خواب این مزیت را دارد که اگر بخواهید از هتل بیرون بزنید و جاهای دیدنی را نگاه کنید، شلوغی جمعیت شمارا کلافه نمی‌کند و این امکان فراهم می‌شود تا بتوانید با خیال راحت عکس‌های خود را بگیرید. البته از دیدن طلوع آفتاب نیز بی‌نصیب نمی‌مانید. ضمن آن‌که می‌توانید به راحتی و سر حوصله صبحانه بخورید و با انرژی بیشتری بقیه روز خود را سپری کنید.

حتماً کمی پول قایم کنید

می‌توان گفت پول اصلی ترین جزء هر سفری است. گاهی ممکن است در هتل کیف پول خود را جا بگذارید یا در مسیر گشت و گذار کیفتان گم بشود یا از شما دزدیده شود. در این حالت شما باز خیالتان راحت است که مقداری پول در گوشه‌ای از وسایل خود قایم کرده‌اید. اما به خودتان قول بدهید که از این پول فقط در شرایطی که به هر دلیل به‌سختی افتاده‌اید استفاده کنید.

 

اتفاق خبر نمی کند. همیشه مقداری پول در جیب شلوار یا پیرهن خود قرار دهید تا در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید.

 

حتماً اطلاعات خود را درجایی به‌جز حافظه تلفن همراه خود ذخیره کنید

طبیعتاً زمانی که شما به سفر می‌روید دلتان می‌خواهد از تمام جاهایی که رفته‌اید فیلم و عکس بگیرید. حتی احتمالاً دوست دارید از لحظات حضورتان در قسمت‌های مختلف هتل یا مکان‌های دیگر محل اقامتتان خاطره‌ای ثبت کنید. شاید حافظه گوشی شما به اندازه کافی فضا نداشته باشد یا گوشی خود را گم کنید. پس بهتر است حتماً اطلاعات خود را در جای دیگری مانند ایمیل خود یا یک حافظه ابری دیگر ذخیره کنید یا به اصطلاح از آن‌ها بک‌آپ بگیرید.ضمناً ممکن است این اتفاق برای مدارک شخصی شما بیفتد و به هر دلیل آن‌ها را جا بگذارید یا گم کنید. پس حتماً از مدارک شخصی خود نیز پرینت پشتیبان داشته باشید و بخش مهم این اطلاعات را روی حافظه‌های ابری( اینترنتی) ذخیره کنید.

بیشتر لبخند بزنید

یکی از کارهای بی دردسری که می‌توانید انجام دهید لبخند زدن است. لبخند زدن می‌تواند ارتباط خوبی بین شما و افراد دیگر یا سایر مسافران یک شهر برقرار کند. اگر در سفر ارتباط چشمی خوبی داشته باشید با احتمال بیشتری می‌توانید دوست و هم‌سفر پیدا کنید. افراد جدید می‌توانند اطلاعات تازه‌ای در مورد شهر یا کشوری که در آن هستید به شما بدهند و این کمک بزرگی به بیشتر لذت بردن شما از سفر می‌کند.

  چطور برای سفر کردن پول پس انداز کنیم؟

حواستان بیشتر به وسایلی باشد که باید همراه خود داشته باشید

 

حواستان به وسایلتان باشد

آمارهای اخیر نشان می‌دهد که در سفرهای هوایی و در هر پرواز حداقل یک کیف یا چمدان گم‌شده است. اگر شما وسیله‌ای دارید که بسیار ضروری است یا قیمت بالایی دارد، حتماً آن را در کیف‌دستی خود قرار دهید و به داخل هواپیما ببرید. به‌عنوان‌مثال داروهایی که دسترسی به آن‌ها برایتان مهم است، عینک مطالعه، تبلت، لباس و پوشک اضافه برای فرزندتان و…اگر شما وسایل خود را به صورت کامل بسته‌بندی کنید و آن‌ها را منظم بچینید، خیلی راحت‌تر از گیت فرودگاه رد خواهید شد و طبیعتاً در هتل نیز راحت‌تر می‌توانید وسایل خود را پیدا کنید. به‌طور مثال، می‌توانید لباس‌های خود را جداگانه مانند فرش و به‌صورت استوانه‌ای تا بزنید تا فضای کمتری از چمدان و کیف‌دستی شمارا اشغال کند.اما بد نیست که این وسایل را نیز در چمدان خود جا بدهید:

  • گوش‌گیر همراه خود داشته باشید
    شاید کمی عجیب به نظر برسد اما سعی کنید هنگام سفر یک گوش‌گیر در کیف داشته باشید. این گوش‌گیر می‌تواند زمانی که در هواپیما نشسته‌اید و یا در داخل هتل موقع استراحت کردن هستید، بسیار به شما کند و جلوی بسیاری از صداهای آزاردهنده را بگیرد.
  • کرم ضد آفتاب، کلاه حصیری خنک، دستمال نخی نازک
    دلیل همراه کردن کرم ضد آفتاب و کلاه حصیری خنک در سفرهایی که به مناطق ساحلی دارید کاملاً مشخص است. اما دستمال نخی نازک یا روسری می‌تواند در بسیاری از مکان‌هایی که آفتاب شدیدی دارد، به داد شما برسد. آقایان می‌توانند در مناطق گرم و مرطوب از دستمال نخی خنک استفاده کنند. یعنی آن را روی سرخود بیندازند و به‌این‌ترتیب جلوی نور بیش‌ازاندازه آفتاب را بگیرند.

 

آفتاب بیش از حد می تواند برای شما مشکلات پوستی بوجود بیاورد یا رنگ پوست شما را تغییر دهد به همین خاطر حتماً از کلاه های نقاب‌دار یا حصیری و کرم ضدآفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید.

 

  • پاور بانک همراه همیشگی شما
    یکی از دردسرهای بزرگ در سفر می‌تواند تمام شدن شارژ گوشی باشد. طبیعتاً یکی از وسیله‌های مهمی که قرار است در همه‌جا همراه شما باشد تلفن همراه است؛ زیرا می‌خواهید از همه‌جا فیلم و عکس بگیرید یا با خانواده و آشنایان خود در تماس باشید، اما به‌طور ناگهانی می‌بینید که شارژ گوشی شما رو به اتمام است.همچنین ممکن است به مکان‌هایی بروید که به پریز برق دسترسی نداشته یا از هتل خود فاصله زیادی داشته باشید. گاهی پریز برق کشوری که به آن سفرکرده‌اید به گوشی یا تبلت شما نمی‌خورد و باید به دنبال جایی بگردید که بتوانید تبدیل برای شارژر خود بگیرید. بهترین راه این است که همیشه همراه خود پاور بانک یا شارژر داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید .
  • مودمتان را فراموش نکنید
    البته امروزه اغلب هتل‌ها مراکز اقامتی اینترنت پرسرعت دارند. اما دردسر از جایی شروع می‌شود که شما  به مکان‌هایی می‌روید که اینترنت نداشته باشد. یک مودم همراه می‌تواند به‌راحتی این معضل را برطرف کند و آن را هرجایی که نیاز دارید با خود ببرید. حتی یک گوشی هوشمند هم که به اینترنت متصل است می‌تواند کار شمارا راه بیندازد.
  آداب و رسوم مردم جزیره قشم

بیمه مسافرتی یادتان باشد

سعی کنید چه در سفرهای کوتاه و چه در سفرهای چندروزه حتماً خود را بیمه کنید. هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کند که آیا در این سفر وسیله‌ای را گم می‌کند یا خیر و یا گرفتار مشکلات جدی‌تر مانند بیماری و تصادف می‌شود یا نه؟ گاهی بی‌هیچ دلیلی مریض می‌شوید و ممکن است حتی راهی بیمارستان شوید، پس با بیمه کردن خود می‌توانید جلوی بسیاری از هزینه‌های اضافی را بگیرید. این موضوع به‌خصوص درزمانی که قصد سفر کردن به کشورهای دیگر رادارید بسیار مهم‌تر می‌شود. بنابراین در زمان رزرو بلیط در خصوص بیمه مسافرتی از مسئول فروش بلیط به‌طور دقیق سؤال کنید.

شیک‌ترین صف بازرسی را انتخاب کنید

 

در صف های شیک بایستید

اگر قرار است با هواپیما سفر کنید باید از گیت‌های بازرسی رد شوید. سعی کنید وارد صف‌هایی شوید که افراد کت‌وشلواری و موجه‌تر در آن ایستاده‌اند. شاید کمی عجیب باشد ولی این صف‌ها سریع‌تر حرکت می‌کنند.

نقشه گوشی خود را فعال کنید

این روزها دیگر کمتر کسی از نقشه فیزیکی برای پیدا کردن مکان‌های دیدنی استفاده می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید با فعال کردن گزینه مکان‌یاب در گوشی خود، مکانی که هستید و اطراف آن را برای یافتن رستوران یا مکان‌های خاص دیگر نگاه کرده و بررسی کنید.حتی اگر به دنبال هتل خود هستید بر روی نقشه آن را جستجو کنید و روش و زمان رسیدن به آنجا را مشاهده کنید.

با جزئیات سفر کنید

همیشه سعی کنید قبل از سفر ریز جزئیات را دربیاورید. بسیاری از افراد به آن فکر نمی‌کنند و بر این باور هستند زمانی که به‌طور مثال به هتل رسیدیم دراین‌باره فکر می‌کنیم، اما این عقیده همه‌جا جواب نمی‌دهد. مسیر، شرایط آب و هوایی و نکاتی که باید هنگام سفر به آن دقت کنید را در نظر بگیرید.

حتماً چمدان خود را علامت‌گذاری کنید

 

چمدان های خود را در هتل چک کنید

احتمالاً گاهی از دوست و آشنایان خود شنیده‌اید زمانی که می‌خواستند چمدان خود را در فرودگاه تحویل بگیرند به مشکل خورده‌اند. ممکن است گاهی چمدان شما با شخص دیگری شباهت کامل داشته باشد، به همین دلیل بهتر است چمدان خود را به‌نوعی علامت‌گذاری کنید تا بتوانید به‌راحتی چمدان خود را در میان انبوه ساک و چمدان پیدا کنید.می‌توانید با ماژیک علامت بزنید یا برچسبی دور دستگیره ساک و چمدان خود ببندید تا چمدان خود را تشخیص دهید.شما سفر می‌کنید تا لذت ببرید. نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، نکاتی پیش پا افتاده اما بسیار تأثیرگذاری است که باعث می‌شود آرمش بیشتری در سفر داشته باشید. پس سعی کنید با رعایت همین چند نکته کوچک سفر خود را راحت‌تر کنید.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *