بوتیک هتل چیست؟ 8 بوتیک هتل، هزینه+ویژگی

سوغات قشم چیست؟
سوغات قشم چیست؟ 6 سوغاتی مخصوص قشم (از نان تا لباس و حصیر و …)
جولای 16, 2019
خرید بلیط قشم
خرید بلیط قشم؛ لیست ۱۵ شرکت فروش بلیط قشم از سراسر ایران
جولای 18, 2019
بوتیک هتل چیست؟ 8 بوتیک هتل، هزینه+ویژگی

بوتیک هتل چیست؟ 8 بوتیک هتل، هزینه+ویژگی

در پاسخ به این سؤال که بوتیک هتل چیست؟ باید گفت که بوتیک هتل‌ها مکان‌هایی برای استقرار افراد هستند که دارای معماری خاص و شیک بوده و هم‌زمان امکانات یک هتل پنج ستاره را دارا می‌باشند. اصلی‌ترین تفاوت بوتیک هتل با هتل در تعداد اتاق‌ها، اندازه هتل و سبک معماری داخلی آن‌هاست. این نوع هتل‌ها در دو حالت مستقل یا زیرمجموعه، فعالیت می‌کنند.

به‌این‌ترتیب که یا به‌تنهایی یک برند جداگانه برای خود هستند یا اینکه زیرمجموعه یک هتل بزرگ‌تر بوده و یا از یک برند بزرگ زنجیره‌ای مشتق شده‌اند. در هر سه حالت تمام فعالیت‌های هتلینگ و اداری آن‌ها به‌صورت مستقل انجام می‌شود. برای مثال حتی اگر بوتیک هتلی دریکی از بخش‌های ساختمان یک هتل راه‌اندازی شده باشد تمامی فعالیت‌های آن مجزا بوده و حتی طبخ غذا و سرآشپزهای مخصوص به خود و جدا از هتل مادر دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های یک بوتیک هتل‌ها تعداد اتاق‌های آن‌ است که معمولاً از صد عدد تجاوز نمی‌کند تا سرویس‌دهی به مشتریان به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. تعداد کم اتاق به معنای مساحت کم هتل نیست. در برخی بوتیک هتل‌ها از فضایی که مناسب یک گراند هتل بزرگ است برای احداث این تعداد اتاق و فضاهای اشتراکی مدرن در آن استفاده می‌شود. مساحت اختصاص داده‌شده برای ساخت مهم نیست چیزی که بیشتر اهمیت دارد نوع ساخت، معماری داخلی و فضای کلی حاکم به جو بوتیک هتل است که آن را به مکانی دنج در شلوغی‌های شهر تبدیل می‌کند. در این متن قصد داریم پس از توضیح مختصری درباره علت جذابیت بوتیک هتل‌ها، ریزورت هتل و هتل‌ آپارتمان‌ها را نیز معرفی کنیم. با ما همراه باشید. سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • علت جذابیت بوتیک هتل‌ها
  • ریزورت هتل چیست؟
  • هتل‌آپارتمان چیست؟

علت جذابیت بوتیک هتل‌ها

 بوتیک هتل

محیط بوتیک هتل‌ها شباهت زیادی با خانه‌ها دارد بنابراین برای بسیاری از افراد جذاب است. ایجاد محیطی خودمانی، اختصاصی، شهری و مدرن یکی از اهداف ایجاد بوتیک هتل‌ها است. هدف بعدی جذب بازدیدکننده و مهمان به‌صورت هم‌زمان است. جالب است بدانید هتلداران و مسئولان این نوع از اقامتگاه ها به‌هیچ‌عنوان به دنبال ایجاد مکانی لوکس با خدمات لاکچری برای مسافران نیستند؛ بنابراین خاص بودن محیط یکی از مزیت‌های رقابتی در این عرصه است.

  مراقب خودتان باشید تا در طول سفر بیمار نشوید

محیطی که با معماری منحصربه‌فرد تزئین شده باشد بدون شک مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند. برای مثال سرای عامری‌ها یک بوتیک هتل با سبک سنتی کاشان است که در سال 1393 افتتاح‌شده و با 27 اتاق، دو فضای رستوران، کافی‌شاپ و گالری، اقامتی رؤیایی را برای مشتریانش رقم می‌زند.

در میان بوتیک هتل‌های ایران تنوع و گوناگونی طراحی داخلی بسیار بالاست، چراکه اقلیم، تاریخ، فرهنگ و سبک زندگی مردم در جای‌جای ایران مختلف و متنوع است. بوتیک هتل‌ها معمولاً با الهام از این موارد سعی در نمایش فرهنگ و آداب و سنن منطقه‌ای دارند که در آن بناشده‌اند. از طرفی نوع بافت محیط ازنظر جغرافیایی نیز در شکل کلی آن‌ها مؤثر است. برای مثال بوتیک هتل لاله کندوان با بهره‌گیری از بافت طبیعی خاک و صخره در آن منطقه طراحی‌شده و به‌جرئت می‌توان ادعا کرد در هیچ نقطه دیگری نمی‌توان بنایی مشابه سازه مذکور یافت که با کاربری اقامتی در دسترس عموم باشد.

بوتیک هتل

اولین بوتیک هتل تهران با نام حنا در سال 1397 با بازسازی یک‌خانه قدیمی 90 ساله افتتاح شد. هدف از طرح و معماری این هتل، نمایش لایه‌های متفاوت زندگی در تهران از 90 سال قبل تاکنون بوده است. بوتیک هتل حنا هتلی منحصربه‌فرد در قلب تهران شلوغ و پرآشوب است که هنر، معماری و مهمان‌نوازی انسان معاصر تهران را به تصویر می کشد.

هتل بوتیک قشم بانام ایرمان نیز یکی دیگر از بوتیک هتل‌های ایران است که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز نمود. ایرمان که به سبک سنتی-مدرن ساخته‌شده با ساختار منحصربه‌فرد و طراحی بسیار زیبای خود، به‌عنوان اولین بوتیک هتل جزیره قشم شناخته شده است. تجربه اقامت در مکانی با دسترسی به سواحل نیلگون خلیج‌فارس از دیگر مزیت‌های ایرمان بوده و هرساله مهمانان زیادی را پذیرش و سرویس‌دهی می‌کند.

  توصیه های اقتصادی برای انتخاب یک هتل عالی 

برای رزرو هتل بوتیک قشم یا همان هتل ایرمان می‌توانید به سایت اینترنتی آن مراجعه کنید. برخی از تورهای مسافرتی لاکچری اقامت در این هتل را در برنامه سفر خوددارند. لازم است قبل از انتخاب تور از این قضیه مطمئن شوید. هزینه هتل بوتیک قشم مانند سایر هتل بوتیک‌ها در رنج متوسط تا بالا دسته‌بندی می‌شود، چراکه این نوع از هتل‌ها معمولاً 4 یا 5 ستاره هستند و امکانات ارائه‌شده در آن‌ها فوق‌العاده باکیفیت است. در صورت تمایل به آشنایی با سایر بوتیک هتل‌های ایران کافی است به سایت‌های معتبر گردشگری مراجعه کرده و شماره تماس هتل بوتیک‌ها را از آن‌ها استخراج‌کنید.

بوتیک هتل

همچنین می توانید به سایت هتل نیز مراجعه کنید و علاوه بر شناخت بهتر خدمات و محیط هتل، عملیات رزرو و پرداخت وجه را انجام دهید. اگر قصد تجربه اقامت دریکی از انواع بوتیک هتل‌ها را در کشوری خارجی مثلاً در ترکیه دارید، خبر خوش برای شما این است که بوتیک هتل استانبول عنوانی است که به‌راحتی در میان اسامی هتل‌های این شهر خواهید یافت. هتل جی آل کی پریمایر آکروپل، سارنیک پریمایر، گلدن وی و گزی باسفرس ازجمله مشهورترین این هتل‌ها هستند.

معماری منحصربه‌فرد بوتیک هتل‌ها آن‌ها را از سایر اقامتگاه‌ها، مخصوصاً از هتل‌هایی که به‌طور رایج می‌شناسیم، متمایز می‌کند که این تمایز موجب ایجاد لحظات به‌یادماندنی در طول اقامت برای مشتریان است.

ریزورت هتل چیست؟

ریزورت هتل

ریزورت هتل‌ها معمولاً کیلومترها دورتر از شلوغی و هیاهوی شهر و درجایی خوش آب‌وهوا و آرام بنا می‌شوند. کسانی که پس از طی یک هفته کاری، قصد استراحت در مکانی آرام را دارند به این هتل‌ها مراجعه می‌کنند. حتی می‌توان جشن‌های خانوادگی و مهمانی‌های کوچک را هم در این تفریحگاه‌های هتل گونه برگزار کرد.

تفاوت اصلی ریزورت با هتل‌های عادی این است که به‌هیچ‌عنوان در شلوغی شهرها احداث نمی‌گردند و تمایز اصلی آن‌ها مجاورت با طبیعت و آرامش آن است. امکانات مختلف رفاهی مانند انواع زمین‌های بازی، استخرهای بزرگ، زمین گلف و غیره در این نوع هتل‌ها به مسافرین ارائه می‌شود. هر واحد اقامتی اتاق‌های خواب، اتاق غذاخوری و آشپزخانه‌ای مجهز دارد و گاها در برخی از ریزورت هتل‌ها مکان‌هایی برای خرید و برگزاری جلسات رسمی هم در نظر گرفته‌شده است. برای مثال هتل ساحلی قشم یک ریزورت هتل است که در بستر ساحل و در مجاورت به دریا بناشده است.

  بام قشم کجاست؟ 2 مکان هیجان انگیز این بام

هتل‌آپارتمان چیست؟

به‌نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای که دارای واحد یا سوئیت‌های مستقل است هتل‌آپارتمان می گویند. این واحدهای مستقل به‌صورت مبله و دارای امکانات استاندارد لازم برای خواب، نظافت، سرگرمی و آشپزی هستند. تفاوت عمده هتل‌آپارتمان با هتل این است که در واحد یا سوئیت‌های آن امکانات آشپزی برای افراد مقیم فراهم می‌باشد. قیمت هتل‌آپارتمان‌ها در مقایسه با هتل‌ها معمولاً پایین‌تر است.

اگر قصد مسافرت به قشم و رزرو هتل‌ آپارتمان در قشم را دارید بهتر است با دقت به تمام پارامترها، انتخاب نهایی خود را انجام دهید، چراکه تعداد این نوع هتل‌ها در این جزیره زیاد بوده و یافتن یک هتل‌ آپارتمان قیمت مناسب قشم در میان انبوه اطلاعات موجود کاری مشکل است. خدمات دریافتی شما در مقایسه با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بسیار اهمیت دارد. رقابت موجود بین این نوع هتل‌ها باعث شده که قیمت‌ها معقول و مناسب باشند ولی بااین‌حال برای یک اقامت خوب در یک هتل‌آپارتمان قشم بهتر است همه جوانب را بسنجید. در لیست‌های نظرسنجی سایت‌های معتبر گردشگری می‌توان به‌راحتی ازنظر مسافران در مورد یک هتل و خدمات آن مطلع شد. به‌این‌ترتیب بهترین هتل ‌آپارتمان قشم را با توجه به بودجه مدنظر خود، برای مسافرت خواهید یافت و سفری دلپذیر را تجربه خواهید کرد.

هتل آپارتمان

هتل آپارتمان

همان‌طور که توضیح داده شد بوتیک هتل‌ها نوع جدید از مکان‌های اقامتی در صنعت گردشگری جهان هستند که بسیار موردتوجه مشتریان خاص پسند قرارگرفته‌اند. تجربه اقامت در مکانی که به شما حس بودن در محیطی بومی با معماری مدرن را بدهد، فوق‌العاده خواهد بود. محیطی که هم‌زمان نماینده فرهنگ و آداب و سنن محل احداث خود بوده و با بافت طبیعی و مدنی یک جامعه آمیخته است.

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *