همه‌چیز در مورد درگهان قشم (بهترین مراکز خرید قشم و درگهان)

هتل های پنج ستاره قشم
هتل های 5 ستاره قشم (بهترین هتل های قشم)
ژانویه 7, 2019
هزینه اقامت در قشم
جزیره قشم (راهنمای جامع گردش، تفریح و خرید در قشم)
فوریه 7, 2019
همه‌چیز در مورد درگهان قشم

طبیعت افسانه‌ای و رمزآلود جزیره قشم سالانه مسافران زیادی را به ‌سوی خود جذب می‌کند. در کنار این مناظر و اماکن دیدنی و جذاب در قشم، وجود مراکز خرید متنوع و ارزان ‌قیمت نیز توجه بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان را به‌سوی خود جلب کرده است. به این دلیل است که هرسال مسافران زیادی با انگیزه گشت‌ و گذار و خرید، قشم را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

از آنجایی‌که همواره بخشی از سفر، به گشتن در مراکز خرید جهت تهیه سوغاتی صرف می‌شود، نگران نباشید این مراکز خرید به قشم ختم نمی‌شوند. کافی است بیست کیلومتر به سمت غرب قشم بروید و با شهر بندری درگهان آشنا شوید. درگهان  از مهم‌ترین بندرگاه‌های نواحی قشم است که به دلیل مراکز تجاری متعدد و ارزان همواره مرکز توجه مسافران زیادی قرارگرفته است.

از معروف‌ترین پاساژهای درگهان می‌توان به پاساژ دریا درگهان، مرکز خرید دو دلفین و مجتمع تجاری نور اشاره کرد. بازار مروارید، بازار زمرد، بازار نخل و غیره از بازارهای درگهان هستند که برای تهیه پوشاک، کیف و کفش می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. شاید باورتان نشود اما پای چینی‌ها به قشم هم باز شده، بازار چینی‌ها در قشم در مرکز خرید زمرد قرارگرفته است، اگر به دنبال جنس چینی هستید پیشنهاد می‌کنیم از این بازار دیدن کنید، دست‌خالی بیرون نمی‌آیید. در ادامه بیشتر در مورد مجتمع تجاری درگهان صحبت خواهد شد. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • پاساژ دریا درگهان
  • آشنایی با پاساژهای درگهان
  • بازارهای درگهان
  • بازار چینی‌ها در قشم

پاساژ دریا درگهان

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در درگهان که بومی‌ها آن را با نام بازار دریا می‌شناسند، پاساژ دریا درگهان است. این مجتمع تجاری درگهان در دو طبقه با 1530 غرفه بنا شده است. امکان خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم ‌آرایشی و بهداشتی و حتی لوازم برقی و خانگی به‌صورت عمده و تک در پاساژ دریا درگهان فراهم است. در این مجتمع تجاری درگهان انواع برندهای داخلی و خارجی به ارائه محصول خود پرداخته‌اند بنابراین می‌توانید اجناس را با هم مقایسه کرده و با توجه به بودجه خود خریدی هوشمندانه داشته باشید. تنوع مغازه‌ها به‌گونه‌ای است که خرید اجناس ارزان‌قیمت و همین‌طور خرید کالاهای لوکس و با کیفیت برای شما ممکن خواهد بود. مغازه ­های بازار دریا از 9 صبح تا 10 شب باز هستند.

پاساژ دریا درگهان

اگر در حال گشتن در پاساژ هستید و عطر غذای محلی محوطه را پرکرده است به شما پیشنهاد می‌کنیم به طبقه دوم پاساژ رفته و دقایقی را در رستوران دریا بنشینید تا هم رفع خستگی کنید و هم از خوردن غذاهای ایرانی و دریایی این رستوران لذت ببرید. اگر می‌خواهید سفر خود به جنوب کشور را خاطره‌انگیزتر کنید و با غذاهای بومی و دریایی جزیره قشم آشنا شوید، رستوران دریا این موقعیت را برای شما فراهم کرده است.

از دیگر امکاناتی که در قلب پاساژ دریا درگهان با آن روبه‌رو می‌شوید هتل سه ستاره سینگو است. این هتل سه ستاره با 65 اتاق امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. پاساژ دریا درگهان برای رفاه حال مسافران یک پارکینگ اختصاصی در نظر گرفته است تا مسافران به هنگام خرید نگران وسیله نقلیه خود نباشند. وجود پله‌برقی و سیستم تهویه مطبوع  در این مرکز خرید تردد را برای افراد راحت‌تر کرده است. این بازار بزرگ در میدان اصلی شهر درگهان واقع‌شده است و دسترسی به آن بسیار آسان است.

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید درگهان پاساژ دریا درگهان است که شامل فروشگاه ­های پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌خانگی و سایر لوازم موردنیاز ساکنین و مسافران است که با قیمت مناسب‌ به فروش می‌رسند.

 

  13 روشی که اقامت در هتل را لذت بخش تر میکند

آشنایی با پاساژهای درگهان

پیش‌تر گفتیم که یکی از جاذبه‌های جزیره قشم وجود مراکز تجاری متنوع، پاساژ و بازارهای سنتی و قدیمی درگهان است. بعدازاینکه از بازارها و مراکز خرید در قشم دیدن کرده‌اید می‌توانید در ماشین بنشینید و به سمت درگهان حرکت کنید بعد از گذشت 20 دقیقه شما به منطقه بندری درگهان خواهید رسید که تا چشمتان کار می‌کند مراکز تجاری و خرید در آن دیده می‌شود. اولین مجتمع تجاری درگهان که در مقابل چشمتان ظاهر می‌شود پاساژ دریا درگهان است که در بخش قبل در مورد این پاساژ صحبت شد. در ادامه می‌خواهیم با سایر پاساژهای درگهان آشنا شویم:

مجتمع تجاری درگهان

  • پاساژ ایران‌زمین: پاساژ دوطبقه‌ی ایران‌زمین که دقیقاً بعد از پاساژ دریا درگهان واقع‌شده است مرکز فروش لباس و لوازم ورزشی است. در این پاساژ جمع‌وجور علاوه بر خرید لوازم ورزشی به بانک، رستوران و فست فود نیز دسترسی خواهید داشت. فعالیت این مجتمع تجاری درگهان از ساعت 9 آغازشده و حدوداً تا 10 شب ادامه دارد.
  • مجتمع خرید دو دلفین: یکی دیگر از پاساژهای درگهان، مرکز خرید دو دلفین است که جزء جدیدترین و لوکس‌ترین بازارهای درگهان به‌حساب می‌آید. انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه در این مجتمع به فروش می‌رسد. در این مرکز تجاری می‌توانید کیف، کفش، عطر و ادکلن، لوازم‌خانگی، لوازم آشپزخانه، اکسسوری، انواع گل و گیاه را با قیمت مناسب تهیه کنید. اگر به دنبال محصولات آرایشی باکیفیت هستید در این مرکز تجاری می­ توانید جنس اصل و باکیفیت پیدا کنید. برخی از واحدهای این مجتمع تجاری درگهان به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها اختصاص داده‌شده است. سیستم سرمایش و گرمایش، آسانسورهای نفربر و باربر، پله‌برقی، سیستم اعلام حریق و همین‌طور پارکینگ اختصاصی از دیگر امکانات این مرکز خرید است.
  • مجتمع تجاری پرشین گلف: مجتمع تجاری پرشین گلف درگهان دارای 120 واحد تجاری است که برخی واحدها اداری هستند. این مجتمع علاوه بر قابلیت چند عملکردی خود، در منطقه‌ای از درگهان قرارگرفته است که منظره‌ای فوق‌العاده و روبه‌دریا دارد. اجناس موجود در فروشگاه‌های این مجتمع تجاری درگهان به‌صورت تک و عمده به فروش می‌رسند. می‌توانید انواع پوشاک، لباس نوزاد، شال و روسری، ساعت، عینک، انواع وسایل موردنیاز خانه مثل پتو را با قیمتی ارزان و مناسب در این مجتمع خریداری کنید.
  • مجتمع تجاری نور درگهان: یکی دیگر از پاساژهای درگهان که مدت‌زمان زیادی از فعالیت آن نمی‌گذرد مجتمع تجاری نور است. در این مرکز خرید نیز همانند سایر پاساژهای درگهان اجناس متنوعی به فروش می‌رسند. این مجتمع تجاری به‌وسیله یک دالان هوایی به مجتمع تجاری دو دولفین متصل شده است.
  • مجتمع تجاری اطلس: اگر زمان زیادی برای چرخ زدن در بازار ندارید و دوست دارید برای خرید کالای موردنیاز خود به مرکز آن مراجعه کنید باید بگوییم که مجتمع تجاری اطلس مرکز فروش کیف و کفش و همین‌طور چمدان است. به دلیل ارائه اجناس در طرح، رنگ و مدل‌های متنوع قطعاً می‌توانید چیزی که مدنظرتان هست را از این مجتمع تجاری درگهان تهیه کنید.

یکی از جدیدترین پاساژهای درگهان مجتمع تجاری دو دلفین است که انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی انواع گل و گیاه در این مجتمع به فروش می‌رسد.

بازارهای درگهان

شهر بندری درگهان علاوه بر مجتمع تجاری و پاساژهای متنوع دارای بازارهای زیادی است که مرکز فروش انواع پوشاک، لوازم‌خانگی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و سایر لوازم موردنیاز است. چند نمونه از معروف‌ترین بازارهای درگهان عبارت‌اند از:

  مراقب خودتان باشید تا در طول سفر بیمار نشوید

بازارهای درگهان

    1. بازار قدیم درگهان: یکی از قدیمی‌ترین بازارهای قشم بازار قدیم درگهان است. این بازار قدیمی از راهروها و کوچه‌های تودرتو ساخته‌شده که حس نوستالژی را در آدم برمی ­انگیزد. این بازار قدیمی مرکز بزرگ عمده‌فروشی جنوب است که انواع اجناس از لباس گرفته تا عطر و ادکلن، لوازم بهداشتی و غیره در آن یافت می‌شود. علاوه بر عمده‌فروشی بسیاری از فروشندگان اجناس خود را به‌صورت تک نیز به فروش می‌رسانند. فاصله پاساژ دریا درگهان از این بازار قدیمی 3 دقیقه است. ساعت کاری بازار قدیم از 8 صبح تا 4 بعدازظهر ‌است اما در ایام نوروز مغازه‌های آن تا 12 شب باز هستند.
    2. بازار مروارید: یکی دیگر از بازارهای درگهان بازار مروارید است. اگر قصد خرید جزئی لوازم‌خانگی دارید ما بازار مروارید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تنوع کالاها در بازار مروارید آن‌قدر زیاد است که بدون اینکه متوجه شوید ساعت‌ها در آن مشغول خواهید شد. پوشاک، کیف و کفش و عطر و ادکلن از دیگر اجناسی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند. این بازار تا مرکز خرید دو دلفین 6 دقیقه فاصله دارد.
    3. بازار زمرد: بازار زمرد در نزدیکی پاساژ دریا درگهان واقع‌شده است. این بازار درگهان مرکز فروش جنس جین خصوصاً شلوار جین است. مغازه­ های بازار زمرد اغلب عمده‌فروش هستند اما مغازه‌های خرده‌فروش هم در آنجا پیدا می‌شود. بازار چینی‌ها در قشم نیز در این بازار واقع‌شده است.
    4. بازار نخل: اگر اهل گشت‌وگذار در بازارهای سنتی هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار نخل بزنید. این بازار نوساز با ساختار سنتی خود نمایی از معماری جنوب را به تصویر می‌کشد. همانند سایر بازارهای درگهان، در این بازار نیز کیف و کفش، عینک، عطر و ادکلن، لوازم جانبی موبایل و بیشتر از همه لباس به فروش می‌رسد. پایان ساعت کاری بازار نخل 4 بعدازظهر است اگرچه در ایام تعطیل مغازه‌ها تا آخر شب باز می‌مانند.
    5. بازار صدف: بازار صدف یکی دیگر از بازارهای درگهان است که پوشاک، لوازم جانبی و همین‌طور لوازم برقی در آنجا یافت می‌شود.
    6. بازار نگین: بازار نگین که بین مجتمع تجاری دو دلفین و بازار صدف قرارگرفته است یکی دیگر از بازارهای درگهان است که می‌توان اجناس متنوع با قیمت مناسب را از آنجا خریداری کرد.

بازار قدیم درگهان در آغاز برای رفع مایحتاج اهالی منطقه دایر شده است اما با گذشت زمان به یکی از مهم ­ترین بازارهای درگهان برای خرید مسافران و گردشگران تبدیل‌شده است.

بازار چینی‌ها در قشم

بازار چینی ها در قشم

جزیره قشم و بندر درگهان به‌عنوان دروازه اصلی واردات کالا  محسوب می‌شوند لذا روزانه اجناس بی‌کیفیت و نامرغوب چینی به‌صورت قانونی یا قاچاق وارد بازار آن‌ها خواهد شد. چینی‌ها تااندازه‌ای پای خود را در جزیره قشم سفت کرده‌اند که بازاری به نام بازار چینی‌ها در قشم در بین مسافران بسیار شناخته‌شده است. ورود این اجناس بی‌کیفیت و نامرغوب علاوه بر اینکه زیان اقتصادی را در پی خواهد داشت، بازار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور را مورد هدف قرار داده و سود کلان این عرصه را از آن‌ها می‌رباید. درنتیجه سود تولید اجناس به جیب چینی‌هایی می‌رود که سهمی در اقتصاد و درآمد ملی کشور ما ندارند.

  ژئوپارک قشم: ۱۲ نکته طلایی برای آشنایی بیش‌تر با ژئوپارک

چینی‌ها علاوه بر قرق بازار چینی‌ها در قشم در سایر بازارهای درگهان نیز اجناس خود را وارد کرده‌اند. آن‌ها حتی فروشنده و بقال نیز از چین وارد می‌کنند. اکثر مغازه­ های بازار چینی‌ها در قشم فروشنده‌ی چینی دارد. ازاین‌رو جمعیت چینی‌ها در جزیره قشم  روزبه‌روز رو به افزایش است. بازار چینی‌ها در قشم به یکی از مراکز گردشگری مسافران تبدیل‌شده است و توجه بازدیدکنندگان زیادی را به‌سوی خود جلب کرده است. اغلب فروشگاه‌ها در بازار چینی‌ها در قشم به معرفی محصولات شرق آسیا و انواع دکوراسیون‌های چینی می‌پردازند.

جزیره رمزآلود و شگفت‌انگیز قشم که دارای طبیعتی زیبا و وصف‌ناپذیر است یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید در کشور به شمار می‌آید. بخشی از مراکز خرید در قشم در شهری به نام درگهان واقع‌شده‌اند که در غرب جزیره قشم قرارگرفته و 20 کیلومتر با آن فاصله دارد. از معروف‌ترین پاساژهای درگهان می‌توان به پاساژ دریا درگهان، مرکز خرید دو دلفین، مجتمع تجاری نور، مرکز خرید  اطلس، مجتمع تجاری ایران‌زمین و همین‌طور مجتمع تجاری پرشین گلف اشاره کرد. بازار قدیم درگهان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای درگهان است که همانند سایر بازارهای قدیمی به شکل دالان‌های تودرتو ساخته‌شده است. بازار مروارید، نخل، صدف و نگین از دیگر بازارهای درگهان هستند که می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه، وسایل سیسمونی کودک، لوازم‌خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، عینک و سایر لوازم موردنیاز خود را از آنجا خریداری کنید. اگر تمایل دارید که با محصولات چینی و سبک زندگی آسیای شرقی آشنا شوید نیازی نیست تا چین بروید، بازار چینی‌ها در قشم مرکز عرضه انواع اجناس چینی است.

 

[تعداد: 4    میانگین: 2.3/5]

3 دیدگاه ها

  1. mahta گفت:

    سلام چطور از قشم به درگهان برم؟

    • عطا تورانی گفت:

      برای رفتن به درگهان ماشین های خطی هست و نیازی به گرفتن ماشین دربست با هزینه بالا نیست

  2. رضا هادیان گفت:

    اگر به قصد خرید به قشم میرید حتما به پاساژهای درگهان سر بزنید. قیمت های مناسب با تنوع جنس را می توانید در پاساژهای درگهان پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *