بستن چمدانی سبک‌تر و کم حجم‌تر، یعنی سفری ساده‌تر و بی دردسرتر

تاریخچه جزیره قشم
تاریخچه جزیره قشم (در 9 دوره تاریخی) – بزرگ‌ترین جزیره ایران
سپتامبر 19, 2018
ویژگی های یک هتل خوب چیست
مهم‌ترین ویژگی‌های یک هتل خوب چیست؟ (8 مورد)
اکتبر 1, 2018

کابردی‌ترین نکات برای بستن چمدانی سبک و کم حجم

همه مسافران دوست دارند چمدان های سبک تری داشته باشند ولی فقط تعداد کمی در این موضوع موفق می شوند و بقیه همچنان در این فکرند که چه چیزهایی را با خود ببرند و چه چیزهایی را نباید در چمدان بگذارند. در حالیکه بعضی از مسافران فکر می کنند بستن چمدان یکی از پیچیده ترین معادلات چند مجهولی ریاضی است، عده ای از این کار لذت می برند، چرا؟ چون جمع کردن وسایل مورد نیاز و جاسازی آنها در چمدان یک هنر محسوب می شود. و مثل همه هنرهای دیگر این هنر هم قابل یادگیری است و یک فرایند محسوب می شود به این معنا که هر روز تکنیک ها و ایده های جدیدی برای بهتر انجام دادن این هنر شکل می گیرند. همانطور که از عنوان این مقاله پیداست، قصد داریم در مورد روش هایی صحبت کنیم که به شما کمک می کند تا چمدان هایی سبک تر با خود حمل کنید و از این کار لذت ببرید.

آنچه در این مقاله خواهید خواهند عبارت است از:

  • در انتخاب چمدان دقیق باشید
  • تناسب رنگ در لباس ها را رعایت کنید
  • تعداد لباس‌های موردنیاز برای یک هفته را در نظر بگیرید
  • از یک دست لباس رسمی استفاده کنید
  • یک جفت کفش که مناسب تمام شرایط باشد انتخاب کنید
  • همراه بردن لوازم بهداشتی را فراموش کنید
  • لباس راحت و لباس‌زیر بی‌دردسر هستند
  • از امکانات هتل برای شستشوی لباس‌های خود استفاده کنید
  • لباس‌هایتان را آویزان کنید.
  • آنچه در چمدان می‌گذارید باید بر اساس نیازِ شخصی خودتان باشد

در انتخاب چمدان دقیق باشید

توجه داشته باشید اولین قدم برای داشتن یک چمدان سبک، انتخابِ خود چمدان است. اگر هنوز برای خرید چمدان یا ساک مسافرتی خود اقدام نکرده‌اید، این بخش می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. چنانچه مسافرت بخشی از زندگی عادی شمارا تشکیل می‌دهد توصیه می‌کنیم به‌جای چمدان از ساک‌های مسافرتی و یا کوله‌پشتی استفاده کنید که هم‌وزن کمتری دارند و هم به‌راحتی حمل می‌شوند. این انتخاب به‌خصوص برای کسانی که اغلب تنها به نقاط جدید سفر می‌کنند بسیار مناسب است. چنانچه مسافرت‌های کاری دارید و یا سالی یکی و دو بار سفر می‌کنید هم سعی کنید از چمدان‌ها و یا ساک‌های مسافرتی استفاده کنید که سنگین نباشند. به خاطر داشته باشید هرچقدر چمدان یا ساک شما بزرگ‌تر باشد به همان اندازه میل شما برای به همراه داشتن وسایل بیشتر و متنوع‌تر هم زیاد می‌شود.

 

استفاده از چمدان کوچک به خصوص وقتی به دلایل شغلی مسافرت می کنید و باید همیشه از لباس های رسمی و اداری استفاده کنید کمی موضوع را پیچیده تر می کند ولی با این حال باز هم می توان با در نظر گرفتن چند مورد، چمدان تان را سبکتر و منظم تر ببندید.

 

 

تناسب رنگ در لباس ها را رعایت کنید

 

چمدان بستن صحیح

 

 

قبل از اینکه هر لباس و کفشی را که دوست دارید داخل چمدان بگذارید، کمی صبر کنید. لباس‌ها را با کیف و کفش مناسب به‌صورت یکدست آماده کنید. این موضوع در مورد آقایان هم صدق می‌کند. شلوار و پیراهن یا تی‌شرت خود را با کفش و کمربند متناسب با آن‌ها هماهنگ کنید. سپس از بین گروه‌هایی که تشکیل‌شده تنها چند دست لباس را که برایتان کافی باشد انتخاب با به‌صورت یکجا در چمدان قرار دهید. با این روش هم در طول مسافرت خود می‌دانید دقیقاً چه لباسی را با چه کیف و کفشی سِت کنید و هم مجبور نیستید انبوهی لباس، کیف، کفش و کمربند با خود حمل کنید.

  تاریخچه جزیره قشم (در 9 دوره تاریخی) - بزرگ‌ترین جزیره ایران

تعداد لباس‌های موردنیاز برای یک هفته را در نظر بگیرید

حتماً قبل از اینکه چمدان مسافرت خود را جمع کنید؛ می‌دانید برای چه‌کاری می‌روید و به چه نوع لباس‌هایی بیشتر احتیاج دارید. به‌طور مثال اگر در طول دوهفته‌ای که آنجا هستید فقط یک‌بار جلسه دارید، پس فقط یکدست لباس رسمی بردارید. اگر فقط یک‌بار قرار است به طبیعت‌گردی بروید، کافی است برای همان یک‌بار لباس و تدارک لازم را فراهم کنید. از قبل برنامه‌ریزی کنید که دقیقاً به چند دست لباس و از چه نوعی نیاز خواهید داشت تا مجبور نباشید چیزهایی را با خود حمل کنید که حتی یک‌بار هم استفاده نخواهند شد.

از یک دست لباس رسمی استفاده کنید

اگر احتمال می دهید که در سفر خود به یک جلسه شغلی، قرار ملاقات اداری و حرفه ای دعوت شوید یا در برنامه ریزی خود چنین جلساتی را هم گنجانده اید توصیه می کنیم تنها یک دست لباس رسمی برای خود ببرید. لباسی را انتخاب کنید که بتوان برای هر نوع جلسه رسمی استفاده کرد.

 

لباس اداری به دلیل اینکه حجم بیشتری را اشغال می کند باید با دقت و ظرافت بیشتری انتخاب شود. اگر هدف از سفرتان کاری / تفریحی است، سعی کنید تنها به یک دست لباس رسمی اکتفا کنید ولی در انتخاب رنگ و ترکیب آن دقت کنید تا لباسی که می برید واقعا و در شرایط مورد نظر قابل استفاده باشد.

 

یک جفت کفش که مناسب تمام شرایط باشد انتخاب کنید

 

یک جفت کفش مناسب انتخاب کنید

کفش یکی از چیزهایی است که علاوه بر اینکه سنگین است، جای بیشتری هم اشغال می‌کند. اولین نکته در مورد کفش‌ها این است که همیشه کفش‌ها را کفِ چمدان یا ساک خود قرار دهید و برای اینکه از فضای داخلی آن‌ها هم استفاده کرده باشید بهتر است لباس‌های زیر و جوراب‌ها را به شکل لوله‌ای بپیچید و درون آن‌ها قرار دهید.
دومین نکته به انتخاب کفش‌ها برمی‌گردد. می‌دانیم که خانم‌ها علاقه زیادی به کفش‌های پاشنه‌بلند دارند ولی باید بدانید که کفش‌های پاشنه‌بلند فضای بیشتری می‌گیرند و به دلیل داشتن پاشنه نمی‌توان از فضای اطراف آن‌ها در چمدان به‌خوبی استفاده کرد. از طرفی کفش‌های پاشنه‌بلند چندان برای داخل هواپیما هم راحت به شمار نمی‌روند. پس بهتر است یک یا دو جفت کفش بدون پاشنه برای خود انتخاب کنید. حتماً یک جفت از این کفش‌ها باید برای هماهنگ شدن با لباس رسمی مناسب باشد.(چنانچه لباس رسمی هم با خود می‌برید).

همراه بردن لوازم بهداشتی را فراموش کنید

امروزه در اکثر هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی، در سرویس‌های بهداشتی شامپو، صابون و چیزهایی از این قبیل در اختیار مسافر قرار داده می‌شود. حتی در بعضی از هتل‌های مجلل امکانات بیشتری برای راحتی میهمانان در نظر گرفته می‌شود. پس جای نگرانی نیست. تنها در صورتی با خود شامپو و صابون ببرید که باید از نوع خاصی استفاده کنید در غیر این صورت از همان امکانات هتل و محل اقامت خود استفاده کنید. چنانچه لازم باشد شامپوی خاصی را هم با خود ببرید حتماً آن‌ها در ظرف کوچک‌تری بریزید تا جای زیادی را اشغال نکند. به خانم‌های عزیز هم توصیه می‌کنیم کلیه لوازم‌آرایشی و بهداشتی خود را جمع نکنند، تنها چند مورد برای یک مسافرت که قرار است خاطره‌انگیز باشد، کافی است.

  مراقب خودتان باشید تا در طول سفر بیمار نشوید

لباس راحت و لباس‌زیر بی‌دردسر هستند

لباس‌های زیر و راحتی اصولاً به این دلیل که جنسی نرم و لطیف دارند را می‌توان به‌راحتی لابه‌لای فضای خالی بین کفش‌ها یا چیزهایی که سفت و محکم هستند و فضای زیادی در اطرافشان خالی می‌ماند، قرارداد. جوراب‌ها را می‌توان درون کفش‌ها گذاشت، لباس‌های کوچک و نرم را می‌توان در گوشه‌های خالی چمدان یا فضاهایی که بلااستفاده مانده، قرارداد. به‌طورکلی شما روزانه باید یک‌بار لباس‌های زیر خود را تعویض کنید. پس هنگامی‌که به جمع‌کردن این گروه مشغول هستید باید بدانید به چند دست نیاز دارید. جوراب‌ها، کراوات و لباس‌زیر خود را به شکل یک مجموعه باهم قرار دهید. به این معنی که در هر یک مجموعه از هرکدام یک عدد قرار داشته باشد. سپس نگاهی به‌کل آن‌ها بیندازید. آیا راهی وجود دارد که حجمشان را کمتر کنید؟ یا تعدادشان را؟ مثلاً شاید از یک کراوات بشود برای چند ست لباس استفاده کرد. آن‌ها را چند بار چک کنید و هرگز پیش خود فکر نکنید که یک کراوات یا جوراب بیشتر چقدر جا خواهد گرفت. شما باید در انتخاب آنچه با خود می‌برید هوشمندانه عمل کنید نه سهل‌انگارانه.

از امکانات هتل برای شستشوی لباس‌های خود استفاده کنید

در نظر داشته باشید شما واقعاً مجبور نیستید لباس‌های زیادی با خود حمل کنید. شستن لباس‌ها در هتل و استفاده از آن‌ها بعد از خشک شدن یکی از راه‌هایی است که باید به آن به چشم یک راهکار برای کم کردن بار خود نگاه کنید. این جمله را به خاطر داشته باشید که پیدا کردن یک خشک‌شوئی همیشه از حمل کردن چمدان‌های سنگین راحت‌تر است. حتی اگر علاقه‌ای نداشته باشید از امکانات هتل استفاده کنید یا هتل شما چنین امکاناتی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد بازهم می‌توانید از مراکزی که در شهرها وجود دارد و برای ارائه سرویس به مسافرانی مثل شما در نظر گرفته‌شده‌اند و عموماً هم شبانه‌روزی هستند استفاده کنید.

 

لاندری یا رختشورخانه به مراکز و اتاق هایی(در هتل ها و آپارتمان ها) گفته می شود که برای شستشوی البسه و ملحفه در نظر گرفته شده اند. در لاندری ها امکاناتی از ماشین لباسشوئی، پودر لباسشوئی، خشک کن و حتی میز اتو تدارک دیده می شود. در گذشته ما باید وقت و هزینه ی بیشتری را صرفِ خشکشوئی ها می کردیم ولی امروزه با وجود لاندری ها هم هزینه ها کمتر شده است و در زمان صرفه جوئی می شود.

 

  بوتیک هتل چیست؟ 8 بوتیک هتل، هزینه+ویژگی

لباس‌هایتان را آویزان کنید.

 

ترفندهای بستن چمدان

 

این مورد بیشتر به زمانی مربوط می‌شود که شما به مقصد رسیده‌اید ولی همچنان می‌تواند در بستن چمدان‌های کوچک‌تر و سبک‌تر به شما کمک کند. به این طریق که وقتی به هتل یا محل اقامت موردنظر خود رسیدید لباس‌هایتان را از چمدان خارج کرده و آن‌ها را جلوی چشمتان قرار دهید تا هر بار که قصد دارید محل سکونت خود را ترک کنید بدانید چه گزینه‌هایی برای انتخاب دارید. بسیاری از اوقات چون لباس‌ها در چمدان هستند ممکن است یادمان نباشد چه با خود آورده‌ایم. این کار به شما کمک می‌کند تا از هر چه دارید استفاده کنید علاوه بر این چنانچه چیزی بدون استفاده ماند، به این معناست که احتمالاً در مسافرت بعدی هم به آن نیاز نخواهید داشت. به‌این‌ترتیب برای مسافرت بعدی‌تان هوشمندانه‌تر عمل خواهید کرد. علاوه بر موارد ذکرشده این کار کمک می‌کند تا لباس‌ها خیلی چروک نشوند، فشار زیادی روی کیف و کفش‌ها نباشد تا شکل ظاهری‌شان حفظ شود.

آنچه در چمدان می‌گذارید باید بر اساس نیازِ شخصی خودتان باشد

بستن چمدان و انتخاب آنچه باید در آن قرار بگیرد بیشتر یک امر شخصی است. اگرچه در مواردی استثنائی می‌توان از دیگران الگوبرداری کرد مثل بستن کوله‌های کوهنوردی یا طبیعت‌گردی، ولی این شما هستید که باید تصمیم بگیرید به چه چیزهایی در سفر خود نیاز دارید و چه چیزهایی ضروری نیستند. اگر مسافرت شما کاملاً شخصی و تفریحی باشد نیازی ندارید لباس رسمی هم بردارید. اگر هدف از مسافرت شما یک مسافرت دوروزه شغلی است شاید واقعاً نیازی به لباس‌های اسپرت و راحت نداشته باشید. پس قبل از اینکه چمدان مسافرتی خود را ببندید، هدف و نیازهای مسافرتی خود را مشخص کنید سپس بر اساس آن هر چه لازم است را به شیوه‌ای هنرمندانه در چمدان قرار دهید. یادمان باشد حمل کردن چمدان‌های کوچک و سبک در مسافرت نوعی هنر محسوب می‌شود و این هنر یک فرآیند است که از مدت‌ها قبل از مسافرت شما شروع‌شده و می‌تواند با هر بار مسافرت بهتر و بهینه‌سازی شود.

 

بستن چمدان

 

آنچه در این مقاله توضیح داده شد تنها چند مورد از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا سبک‌تر سفر کنید. در بخش آخر و به‌عنوان جمع‌بندی به یک نکته کوتاه ولی کاربردی اشاره می‌کنم. سعی کنید از آیتم‌هایی استفاده کنید که چندمنظوره هستند. به‌طور مثال شما می‌توانید از یک زیرانداز علاوه بر کاربرد اصلی آن به‌عنوان چادری برای سایبان یا پتو و روانداز هم در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. هر بار که به مکان جدیدی سفر می‌کنید سری به بازارها و فروشگاه‌های تجهیزات مسافرت بزنید و ایده‌های جدید دیگران را بررسی کنید و در صورت نیاز از محصولات جدیدی که برای شما هم مفید واقع می‌شوند دیدن کنید و بخرید. امیدوارم چمدان سفرتان سبک‌تر از قبل و خاطرات سفرتان پربارتر و به‌یادماندنی از قبل باشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *