پیش‌بینی آب و هوای قشم در۳۰روز آینده+بهترین زمان برای سفربه قشم

مسیرهای ورود به جزیره قشم
مسیرهای ورود به جزیره قشم: 8 راه از بندرعباس، با ماشین شخصی و …
جولای 20, 2019
پیش‌بینی آب و هوای قشم

پیش‌بینی آب و هوای قشم

جزیره‌ی قشم یکی از زیباترین جزایر ایران و خلیج‌فارس و بزرگ‌ترین جزیره‌ی این منطقه است. آب و هوای قشم بسیار متغیر است اما تمایل به سمت آب و هوای گرم و مرطوب دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی آن غیرمنتظره نیست. آب و هوای قشم در فصول بهار و تابستان دارای روزهای نسبتاً شرجی زیادی است و سفر به آنجا برای افرادی که به این شرایط عادت ندارند می‌تواند با دشواری‌هایی همراه شود. از طرف دیگر آب و هوای قشم و کیش در فصول سرد سال بخصوص زمستان بسیار مطبوع است.

اگر قصد سفر به جزیره‌ی قشم و یا جزیره‌ی کیش را دارید نیاز است که از قبل آب و هوای این مناطق را بررسی نموده و دمای هوای جزیره‌ کیش و قشم را بدانید. ما در این مقاله تلاش کردیم پیش‌بینی آب و هوا در کیش و قشم در ۳۰ روز آینده و بهترین زمان سفر به قشم و کیش را در اختیار شما قرار دهیم. با استفاده از این مقاله می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به سفر خود داشته باشید و از تفریحات و جاذبه‌های مختلف این مکان‌ها بهترین استفاده را ببرید. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • هواشناسی کیش ۱۰ روز آینده
  • کیش آب و هوای ۳۰ روزه
  • پیش‌بینی آب و هوای قشم در ۳۰ روز آینده
  • آب و هوای کیش در بهمن ‌ماه

هواشناسی کیش ۱۰ روز آینده

هواشناسی کیش ۱۰ روز آینده

ایستگاه‌های هواشناسی کیش ۱۰ روز آینده را تماماً آفتابی و صاف گزارش کرده‌اند بنابراین مطابق انتظار فصل تابستان هیچ بارشی ثبت نخواهد شد و آسمان به‌ندرت شاهد ابر خواهد بود. بیشینه‌ی دمای هوای جزیره‌ کیش در این ۱۰ روز در بازه‌ی ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود. کمینه‌ی دمای هوای جزیره‌ کیش نیز در بازه‌ی ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد متغیر است. احساس واقعی دما، البته به دلیل حضور آفتاب، بیشتر خواهد بود و ممکن است تا ۴۴ درجه نیز افزایش داشته باشد. همچنین مطابق داده‌های ایستگاه هواشناسی جزیره‌ کیش، در برخی از ساعات شب نیز باد ۷ تا ۲۵ کیلومتر بر ساعت در ساحل شروع به وزیدن خواهد گرفت.

  آداب و رسوم مردم جزیره قشم

کیش آب و هوای ۳۰ روزه

هواشناسی کیش آب و هوای ۳۰ روزه را همانند حالت ۱۰ روزه آفتابی و گرم پیش‌بینی‌ کرده است. گرم‌ترین روز ماه آینده‌ی کیش نیز مانند دمای هوای کیش هم اکنون گرم و حدود ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد خواهد بود.

پیش‌بینی آب و هوای قشم در ۳۰ روز آینده

پیش‌بینی آب و هوای قشم در ۳۰ روز آینده

آب و هوای قشم در ۳۰ روز آینده تقریباً مشابه آب و هوای کیش است. بالاترین و پایین‌ترین میانگین دمایی در این بازه ۳۸ درجه‌ی سانتی‌گراد در حالت بیشینه و ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در حالت کمینه است. دمای احساس واقعی نیز تا ۴۲ درجه افزایش خواهد داشت. با توجه‌ به این‌که در اواسط و اواخر تابستان دمای هوا از این نیز بیشتر خواهد شد، اگر قصد سفر به قشم دارید این ماه شرایط مناسب‌تری برای سفر خواهد بود. نمی‌توان با قاطعیت بهترین فصل سفر به قشم را مشخص کرد زیرا از جهتی دمای هوا ممکن است دشواری‌هایی ایجاد کند ولی بسیاری از تفریحات تابستانی و آبی تنها در این فصل و در این آب و هوا ممکن است.

ازآنجایی‌که در فصل‌های سرد سال ممکن است این جزایر شاهد باران‌های موسمی و کاهش دما باشند، بسیاری از تفریحات در این آب و هوای قشم ممکن نیست. بااین‌وجود ازلحاظ زمانی بسیاری معتقدند بهترین فصل سفر به قشم در زمستان و اوایل فروردین است.

باوجود باران‌های موسمی و کاهش دما در فصل‌های سرد، نمی‌توان با قاطعیت بهترین فصل سفر به قشم را مشخص کرد بااین‌حال بسیاری معتقدند که زمستان و اوایل بهار بهترین فصل سفر به قشم است.

علاوه بر قشم آب و هوای کیش در ایام عید نیز گرم ولی همچنان برای سفر مناسب است. ایام عید ازآنجایی‌که فصل سفر است، جزیره‌های قشم و کیش از مسافران و گردشگران مختلف داخلی و خارجی مملو خواهد بود. برای افرادی که از مکان‌های شلوغ خوششان می‌آید این وضعیت می‌تواند مطلوب باشد اما برای بسیاری از افراد این عامل می‌تواند تعیین‌کننده‌ی بهترین فصل سفر به قشم و کیش باشد.

  بستن چمدانی سبک‌تر و کم حجم‌تر، یعنی سفری ساده‌تر و بی دردسرتر

آب و هوای کیش در بهمن ماه

در قسمت‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم که ممکن است به دلیل باران و سردی هوا در زمستان بسیاری از افراد علاقه‌ای به سفر به قشم و کیش نداشته باشند و یا به دنبال آب و هوای گرم و استفاده از آفتاب و ساحل باشند. اما آب و هوای کیش در بهمن ماه معمولاً بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد متغیر است و از این لحاظ برای بسیاری از افراد بسیار مطلوب است. از طرف دیگر بسیاری از برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی، در فصل زمستان در جزیره‌ی کیش و قشم برگزار می‌شوند که برای بسیاری از بازدیدکنندگان جذاب است. تمام این موارد می‌تواند دلیل کافی برای این باشد که بهترین فصل سفر به قشم و کیش را بهمن ماه بدانیم.

اگر در بهترین فصل سفر به قشم و کیش در این مناطق حضور داشته باشید، یعنی زمانی که آب و هوای قشم معتدل است (بخصوص در فصل زمستان) می‌توانید جدا از تفریحات ساحلی و دریایی، از مناطق دیدنی دیگر مانند معادن و کوه‌ها و صخره‌های عجیب این جزیره دیدن کنید.

پیش‌بینی آب و هوای قشم در ۳۰ روز آینده

هنگام سفر به جزایر کیش و قشم باید این نکته را در نظر داشته باشید ازآنجایی‌که آب و هوای کیش در بهمن ماه و آب و هوای قشم در بهترین فصل سفر به قشم بسیار مطبوع است، افراد زیادی متقاضی سفر به این مناطق هستند. این مسئله هم قیمت بلیط‌ها را افزایش داده و هم از تعداد آن‌ها کاسته و همچنین پیدا کردن بلیط را با سختی مواجه می‌کند. بنابراین اگر قصد سفر به این مناطق را دارید بهتر است از چند هفته قبل برنامه‌ریزی و اقدام به تهیه‌ی بلیط نمایید.

  قوانین و مقرارات

آب و هوای کیش در ۳۰ روز آینده برای شنا، قایق‌سواری، آفتاب گرفتن و دیگر فعالیت‌های تفریحی مربوط به دریا بسیار مناسب است. امیدواریم پیش‌بینی وضع هوا کیش و قشم، و داده‌های ثبت‌شده در ایستگاه هواشناسی جزیره‌ کیش و قشم که در این مقاله به شما همراهان عزیز ارائه شد مورداستفاده‌ی شما قرار بگیرد و به شما کمک کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته و سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه نمایید.

[تعداد: 26    میانگین: 3.7/5]

1 دیدگاه

  1. نودی گفت:

    بسیار عالی حرف نداره واقعا لذت میبرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *